سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط بحرانی بزرگ ترين درياچه آب شيرين جهان در مريوان، خانه ملت

نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت با نصف شدن ذخيره آب درياچه زريوار، اين درياچه شرايطی بحرانی را پشت سر می‌گذارد.

اقبال محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتخابيه خبرگزاری خانه ملت وضعيت بحرانی و نامناسب درياچه اروميه را تلنگری برای مسئولان استان کردستان بيان کرد تا با تشکيل کارگروه ويژه، برنامه‌های ساماندهی و احيای درياچه زريوار را به اجرا در آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نماينده مردم مريوان وسروآباد درمجلس شورای اسلامی يادآور شد: با توجه به اهميت موضوع در اين کارگروه که محدوده درياچه برای جلوگيری از ساخت و ساز و زير کشت بردن زمين های اطراف آن تعيين و علامت گذاری شود تا از روند کاهش جدی ميزان ذخيره آب اين درياچه جلوگيری شود.

محمدی افزود: ساماندهی و خارج کردن فاضلاب و پساب‌های روستاهای اطراف درياچه زريوار و هدايت و کنترل آن به مسير شبکه فاضلاب، جمع‌آوری فضولات دامی از مسير آب، راه‌های ورودی درياچه و ساماندهی اسکله‌های موجود برروی درياچه از مهم‌ترين علل آلودگی بزرگترين درياچه آب شيرين جهان است.

عضو کميسيون کشاورزی تصريح کرد: با توجه به تهديد زيست محيطی درياچه زريوار و برای نجات اين درياچه از خطر نابودی دستگاه های مربوط هرچه زودتر بايد دست به کار شوند.

وی افزود: با توجه به پتانسيل و موقعيت توپولوژی، زريوار می‌تواند همچون نگينی به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016