یکشنبه 18 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي: برخي شهرستان‌ها هنوز فاقد مركز مشاوره هستند، ایسنا

مدير مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي با تاكيد بر لزوم پايدار ماندن خط مشاوره رايگان 148، گفت: در سال گذشته 520 هزار نفر از خدمات مشاوره اين طرح استفاده كرده و به همين ميزان هم پشت نوبت بوده و موفق به دريافت خدمات نشده‌اند.

محمد نفريه در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ‌با بيان اينكه با حذف خط صداي مشاور 148 خدمتي اجتماعي و عدالت محور حذف مي‌شود، اظهاركرد: چون هر ارگان قادر نيست بيش از يك خط سه رقمي را داير داشته باشد وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات از سازمان بهزيستي پرداخت هزينه‌هاي خط 148 را درخواست كرده است و اين در حالي است كه با توجه به گروه هدف اين خط كه اغلب زنان خانه‌دار هستند، رايگان بودن آن ضروري است.

63درصد جمعيت شهري و روستايي به خط صداي مشاور دسترسي دارند

وي با اشاره به فعاليت صداي مشاوره تلفني 148 در 30 استان عنوان كرد: 63 درصد جمعيت شهري و روستايي به اين خط دسترسي دارند كه از اين ميان 70 درصد جمعيت شهري و 20 درصد جمعيت روستايي هستند.

مدير مركز توسعه پيگيري سازمان بهزيستي همچنين با بيان اينكه يكي از اهداف مركز پيشگيري گسترش خط صداي مشاور 148 است، گفت: درسال گذشته 26 هزار نفر هم از خطوط مشاوره ده رقمي سازمان بهزيستي مشاوره دريافت كرده‌اند اما چون خطوط ده رقمي هزينه بر هستند استقبال زيادي از آنها نمي‌شود.

نفريه در ادامه با بيان اينكه680 مركز مشاوره حضوري در سراسر كشور مشغول به فعاليت هستند، اظهار كرد: 420هزار نفر در سال گذشته از مشاوره حضوري استفاده كرده‌اند، اما همچنان برخي شهرستان‌ها فاقد مركز مشاوره هستند و لازم است هر شهرستان يك مركز مشاوره داشته باشند.

لزوم برخورداري خدمات مشاوره از تعرفه‌هاي بيمه

وي در ادامه با تاكيد بر لزوم برخورداري خدمات مشاوره از تعرفه‌هاي بيمه، گفت:‌ درحال حاضر مراكز مشاوره به صورت كمك بلاعوض،‌خريد خدمت و دريافت يارانه توسط سازمان بهزيستي حمايت مي‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در ادامه با برشمردن نوع خدمات ارائه شده در مراكز به سه سطح پايه، عمومي و تخصصي اظهار كرد:‌طبق ماده 26 قانون تنظيم مقررات مالي دولت، اعطا مجوز مراكز مشاوره بايد به تصويب سازمان نظام روانشناسي و سازمان بهزيستي برسد و در حال حاضر اغلب مراكز به صورت غيردولتي اداره مي‌شود جز معدودي ازمراكز دولتي كه در مناطق محروم واقع شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016