سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقف خروج ارز مسافری از کشور پنج هزار دلار اعلام شد، ايرنا

تهران - معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ايران گفت: بر اساس ابلاغيه بانک مرکزی سقف خروج ارز همراه مسافر از کشور پنج هزار دلار است.

'محمدرضا نادری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: بانک مرکزی دستورالعملی را برای ارز قابل خروج و ورود همراه مسافر به گمرک جمهوری اسلامی ارايه و اين سازمان نيز آن را به گمرکات مسافری ابلاغ کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی اظهار داشت: واردات ارز به هر ميزان امکان پذير است، اما بايد ميزان آن به گمرک اعلام شود تا با هدايت به بانک ها اظهارنامه ارزی تکميل شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ارزی برای فروش و تجارت به کشور وارد شود، پرداخت حقوق ورودی و ماليات بر ارزش افزوده برای آن الزامی است.

معاون امور گمرکی گمرک افزود: زمانی که ارز همراه افراد بيش از حد متعارف باشد، جنبه تجاری پيدا می کند و معادل ارزش هر قطعه ارز بايد ماليات بر ارزش افزوده پرداخت شود.

وی با بيان اين که، آماری از ميزان واردات روزانه ارز مسافری به کشور و اظهار آن به گمرکات وجود ندارد، گفت: از آنجايی که ارز همراه مسافر پنج هزار دلار تعيين شده در صورتی که فرد در زمان بازگشت به عنوان مثال ۵۰ هزار دلار همراه داشته باشد اين امر نشان دهنده جنبه تجاری بودن ارز وارداتی است.

معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی با اشاره به اين که مسافران بر اساس گذرنامه و ميزان مدت زمان مسافرت، قابل شناسايی هستند، اظهار داشت: حجم ارزی که گردشگران و مسافران در اختيار دارند مشخص است، اما اگر ارز همراه آنها در زمان بازگشت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار باشد نشان دهنده آن است که قصد معامله آن را دارد و بايد حقوق ورودی و ماليات بر ارزش افزوده پرداخت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016