چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بحران ارز فرصتی مناسب برای ورود گردشگر خارجی به ایران، مهر

یک کارشناس اقتصاد با اشاره به تورم حاصل در نرخ ارز گفت: اکنون میزان هزینه گردش در ایران برای گردشگران کشورهای خارجی پایین است اما باید زیرساختها را برای حضور آنها ایجاد کرد.

باقر میلانی به خبرنگار مهر گقت: زمانی که پول ایران را در مقابل ارز برابر قرار می دهیم، ارزش آن کاهش پیدا می کند. چون اگر در روزهای گذشته گردشگر بابت هزار دلار خدمات دریافت می کرد اکنون به اندازه هزار و 700 تومان خدمات می گیرد. چرا که در واقع برابری ریال در مقابل دلار کاهش پیدا کرده است.

پول ایران برای یک گردشگر خارجی ارزان است ولی قیمت ارز برای گردشگر ایرانی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند بسیار گران شده است.

وی گفت: ارزان بودن واحد پول ایران نسبت به پول کشورهای دیگر را نمی توان دلیلی برای افزایش گردشگر ورودی به کشور دانست چون مسائل دیگری در آن دخیل است.

آرامش فضای سیاسی و اجتماعی و امنیت گردشگران به خصوص اولین مسئله است بنابراین باید در نظر بگیریم اکنون که چنین فرصتی به وجود آمده است چطور می خواهیم گردشگر خارجی را برای دیدن ایران ترغیب کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




میلانی با اعلام اینکه نرخ ارز و کاهش یا افزایش آن تصمیم گردشگر را برای سفر تغییر نمی دهد بیان کرد: گردشگری که قصد سفر به کشوری مانند سوئیس را دارد با تغییر نرخ از تصمیم خود منصرف نمی شود و برعکس. بنابراین نمی توان به صرف اینکه ارزش پولی ایران پایین آمده گفت اکنون باید شاهد ورود خیل عظیمی از گردشگران به کشور بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016