شنبه 8 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«جدايي نادر از سيمين» نامزد سزار هم شد، اعتماد

آخرين اثر اصغر فرهادي در ادامه موفقيت‌هاي بين‌المللي خود در ليست نامزدهاي دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي جوايز سزار 2012 قرار گرفت.

آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي فرانسه روز جمعه اسامي نامزدهاي سي و هفتمين دوره جوايز سزار را اعلام كرد.

در بخش بهترين فيلم خارجي فيلم‌هاي «پسري با دوچرخه» برادران داردن، «آتش‌افروزان» دني وينو، «قوي سياه» دارن آرونوفسكي، «سخنراني پادشاه» تام هوپر، «راندن» نيكلاس ويندينگ رفن، «ملانكوليا» لارس فون‌ترير و «جدايي نادر از سيمين» اصغر فرهادي نامزد دريافت جايزه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درام پليسي «پليس» ساخته ماي‌ون با نامزدي در 13 بخش پيشتاز نامزدهاي اين دوره جوايز سزار است كه از آن به عنوان اسكار سينماي فرانسه ياد مي‌شود.

اين فيلم با بازي جويي استار ستاره رپ فرانسوي درباره يك گروه پليس آبديده است كه در نبرد با كودك‌آزاري و بزهكاري نوجوانان در كنار هم قرار مي‌گيرند.

فيلمنامه «پليس» بر مبناي يكي از اسناد «واحد حمايت از كودكان» (CPU) اداره پليس پاريس نوشته شده و نگاهي هولناك به خانواده‌ها از سرمايه‌دارهاي پولدار گرفته تا مهاجران بي‌خانمان دارد. اين فيلم ماه مه پيش در جشنواره كن برنده جايزه هيات داوران شد و در جوايز لومير - كه معادل جوايز گلدن?گلوب است - نيز جايزه بهترين كارگردان را دريافت كرد.

«پليس» با 2/19 ميليون دلار سومين فيلم پرفروش فرانسوي اين كشور در سال 2011 بود. درام سياسي «وزير» ساخته پي‌ير شولر با نامزدي در 11 بخش پس از «پليس» بيشترين بخت را براي دريافت جوايز سزار 2012 دارد.

فيلم صامت و سياه و سفيد «هنرمند» به كارگرداني ميشل هازاناويسيوس در 10 بخش نامزد شده است.

داستان اين فيلم در دهه 1920 و سال?هاي پيش از ورود صدا به سينما روي مي‌دهد و درباره يك قهرمان فيلم‌هاي صامت است كه با رونق گرفتن سينماي ناطق همه‌چيز خود را از دست مي‌دهد. «هنرمند» همچنين در 10 بخش نامزد دريافت جوايز اسكار است.

3309 عضو آكادمي سزار پس از بررسي 555 فيلم نامزدهاي اين دوره جوايز را انتخاب كردند. برندگان جوايز سزار 24 فوريه (دوم اسفند) در مراسمي در پاريس مشخص مي‌شوند. گيوم كانه رياست مراسم را به عهده دارد و كيت وينسلت جايزه سزار افتخاري را دريافت خواهد كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016