چهارشنبه 19 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۵۰ عروسك بومی و محلی از مناطق مختلف كشور جمع آوری شد، ایرنا

بجنورد - سرپرست مركز آفرینش‌های ادبی، هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان گفت: 150 عروسك بومی و محلی از استانهای مختلف كشور جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا 'مریم صباغ‌زاده ایرانی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: این طرح از سوی كانون با هدف احیای عروسك های محلی صورت می گیرد.

وی با اشاره به ساخت و عرضه عروسك 'دارا و سارا' گفت: این امر گام مثبتی در راستای تكریم فرهنگ بومی و احیای عروسكهای محلی بود كه البته خیلی دیر به این فكر افتاده ایم.

وی اظهار داشت: بیش از 50 سال است كه صنعت اسباب بازی در دنیا رواج دارد و انواع اسباب بازیها از كشورهای مختلف وارد كشور ما می شود.

وی ورود بی رویه و كنترل نشده اسباب بازیهای خارجی را آسیب زا خواند و با اشاره به عروسك غربی 'باربی'، افزود: باربی به هرجایی اجازه ورود دارد و هر شكلی و رفتاری نیز به خود می گیرد.

سرپرست مركز آفرینش‌های ادبی، هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، عروسك های بومی و محلی را دارای قابلیت تولید انبوه دانست و افزود: تولید عروسك های مناطق مختلف كشور با توجه به مردم شناسی آن منطقه پیگیری می شود كه این امر می تواند مفید واقع شود.

صباغ‌زاده ایرانی به كتب داستان و رمان برای قشر كودك و نوجوان نیز اشاره كرد و گفت: در این زمینه 80 عنوان كتاب توسط نویسندگان مجرب كشور نوشته شده كه این طرح اقدامی در راستای گسترش تالیف رمان كودك و نوجوان است.

وی افزود: هر كدام از این كتب با شمارگان 15 هزار جلد به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان به كتاب و رمان قرار می گیرد.

وی بر لزوم حمایت از نویسندگان بخش كودك و نوجوان تاكید و بیان كرد: در این بخش نیز از هر استان دو كتاب در این زمینه پذیرفته می شود.

این مسوول افزود: هم اكنون كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در خصوص تالیف كتاب دارای یك برند معتبر در دنیا است.

وی با اشاره به انتشار كتب دوزبانه در كشور گفت: با توجه به وجود فرهنگ های مختلف در كشور، این كانون اقدام به انتشار كتاب های دوزبانه از جمله فارسی و كردی، فارسی و تركی و سایر موارد كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صباغ زاده ایرانی افزود: در بخش كتابهای غیركانونی نیز هزار و 250 عنوان كتاب وارد كمیته خرید كتاب كانون شده كه از این تعداد، 900 عنوان مورد بررسی و تایید قرار گرفته كه با چاپ آنها در تابستان آینده، كتابخانه هایی پررونق خواهیم داشت.

800 كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در كشور فعالیت دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016