شنبه 29 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 شهریور» شرایط فرزند خواندگی آسان می شود، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنین قبل از دبستان بهترین زمان برای مطرح كردن مساله فرزندخواندگی است، ایرنا

تهران-مشاورخانواده و كودك و استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: سنین قبل از دبستان بهترین زمان برای مطرح كردن مساله فرزندخواندگی است و اگر والدینی، كودك بی سرپرستی را به فرزندخواندگی قبول كنند، حتما این مساله را با كودك از حدود سن چهار سالگی در میان بگذارند.

'آناهیتا خدابخشی' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینكه بچه ها در سنین پایین تر سازگاری بیشتری نسبت به شرایط و اوضاع زندگی دارند، سنین قبل از دبستان بهترین زمان برای گفتن واقعیت است.

وی اظهار داشت: بیان كردن این واقعیت در دوران نوجوانی ممكن است با بحران هویت وی همراه شود، بنابراین والدین به هیچ وجه نباید این مساله را در دوران نوجوانی به فرزند خود بگویند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عضو انجمن بین المللی خانواده درمانی با اشاره به نحوه تربیت كودكانی كه به فرزند خواندگی قبول می شوند، تصریح كرد: واكنش های كودك بعد از فهمیدن واقعیت نباید عاملی برای تغییر در نحوه ی رفتار و تربیت او باشد.

خدابخشی افزود: برخی والدین برای كاهش استرس كودك سعی می كنند به خواسته های منطقی و غیر منطقی وی پاسخ مثبت بدهند،كه این موضوع مشكلات رفتاری را در پی خواهد داشت.

این فوق تخصص روانپزشكی افزود: حمایت عاطفی اطرافیان و همدلی آنها كمك های بسیاری برای پذیرفتن واقعیت به كودك می كند، اما این بدین معنی نیست كه تمام خواسته های غیر منطقی كودك مورد قبول واقع شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016