شنبه 29 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلوگیری از مهاجرت روستائیان ایرانی نیازمند ایجاد شغل در روستاست، ایرنا

زاهدان- مدیركل'cirdap'(مركز توسعه یكپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه)گفت:جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها در ایران نیازمند ایجاد شغل در این مناطق است.

دكتر'دورگا.پ. پودیال'روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان افزود: ایران كشوری توسعه یافته و ثروتمند است اما با مشكلاتی مانند افزایش مهاجرت مردم از مناطق روستایی به شهرها و كمبود شغل در روستاها دست به گریبان است.

وی گفت: سرمایه گذاری بیشتر دولت ایران در مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال پایدار نقش موثری در كاهش مهاجرت روستاییان خواهد داشت.

وی گفت: باید سرمایه های بیشتری در اختیار استانداریها قرار گیرد تا بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای ایجاد فرصت شغلی مناسب در روستاهای تحت نظرشان انجام دهند.

وی افزود:دولت ایران امكانات رفاهی زیادی به روستاها برده است اما در كنار آن روستائیان نیازمند مشاغل پایدار با درآمد كافی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته مدیركل مركز توسعه یكپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه، این سازمان تحت نظر فائو(سازمان كشاورزی ملل متحد)به كار هماهنگی بین دولتها در رابطه با مسائل روستایی مشغول است.

پودیال افزود: سازمان تحت مدیریتش،سازمانی منطقه ای و متشكل از نمایندگان 15 كشور آسیا و اقیانوسیه است.

وی برای حضور در اولین همایش بین المللی توسعه روستایی كه به مدت دو روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد به زاهدان سفر كرده است.

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی توسعه روستایی با حضور كارشناسان، مسوولان و اساتید دانشگاه های ایران و چند كشور خارجی، شب گذشته در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان به كار خود پایان داد.

سیستان و بلوچستان، بیشترین پراكندگی روستاها در كشور را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016