دوشنبه 22 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد افزايش ۲۰ درصدی نرخ کرايه‌های تاکسی در سال ۹۱، مهر

معاون حمل و نقل و ترافيک با بيان اينکه نرخ تورم در سالجاری نسبت به سال گذشته ۲۱.۴ دهم درصد بوده است گفت: پيشنهاد شهرداری افزايش ۲۰ درصدی نرخ کرايه‌ها است که اين موضوع در شورای شهر مطرح شده و اميدواريم مورد تاييد استانداری و فرمانداری نيز قرار گيرد.


به گزارش خبرنگار مهر، سيد جعفر تشکری هاشمی در مراسم نوسازی تاکسيهای فرسوده که پيش از ظهر روز دوشنبه در تالار ايوان شمس برگزار شد بيان کرد: ما نمی خواهيم خود را با کشور های ديگر مقايسه کنيم ولی اين در شان مردم ما نيست که تاکسيهای در اختيارشان قرار دارد پرايد، آردی و روآ و پيکان باشد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب خودروهايی مانند رنو و هيوندا، بنز و تويوتا تاکسی بودند و امروز نمی توانيم از رانندگان بخواهيم از خودروهايی استفاده کنند که وقتی کولر آن را روشن می کنند ديگر نمی توانند در مسير سر بالايی حرکت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معان شهردار تهران تاکيد کرد: ما از مسئولان می خوهيم هيچ کمکی به ما نکنند فقط راه را برای ما باز بگذارند تا بتوانيم ماشينهای با کيفيت داخلی خارجی را وارد ناوگان تاکسيرانی کنيم. دراين ميان دولت تنها پل گمر کی را نگيرد و يا کمتر دريافت کند. ما هم اطمينان می دهيم خودروهايی با کيفيت و مدرن تر از ماشينهايی که امروز به تاکسيرانان به اجبار داده می شود به ناوگان شهری اضافه کنيم.

تشکری با انتقاد از اينکه رانندگان تاکسی برای هربار سوخت گيری به ويژه سوخت CNGگاه دو ساعت بايد در صف معطل شوند گفت: با احتساب دو بار سوختگيری در روز بايد حدود چهار ساعت به جای خدمات رسانی به مردم در صف های سوخت معطل شوند.

وی با اشاره به اين که تلاش کرده ايم با همکاری شورای شهر نرخ کرايه ها را به سمت واقعی شدن نزديک کنيم گفت: خطاب به استاندار تهران گفت با هر معياری که بسنجيم می بينيم که افزايش نرخ تورم بسيار بيشتر از نرخ کرايه های تاکسی بوده است و رانندگان تاکسی با مشکلات معيشتی عديده ای مواجه شده اند. ما اگر بخواهيم از اين فقيرتر نشوند بايد نرخ کرايه‌ها را بر اساس نرخ تورم افزايش دهيم.

معاون شهردارتهران با بيان اين که رانندگان تاکسی حقوق بگير نيستند گفت: من از استاندار تهران و فرمانداری در خواست دارم که در راستای حمايت از رانندگان تاکسی و حل مشکلات آنها تصميم گيری کنند.

تشکری با اشاره به وام ۱۰ ميليونی نوسازی تاکسيرانی گفت: اين وام با ۱۴ درصد بهره برای رانندگان در نظر گرفته شده است اين در حالی است که ما بايد نهايت حمايت را از اين قشر داشته باشيم و شرايط را به گونه ای فراهم کنيم که رانندگان تاکسی توان پرداخت آن را داشته باشند.

وی با بيان اين که در دنيا سهم تاکسيها در جابه‌جاييها تنها ۲ درصد است اما در تهران اين ميزان ۲۲ درصد است گفت: تاکسی ها در تمام دنيا از مبدا تا مقصد مشخص جا به جا می کنند اما در ايران تعريفمان از تاکسی با همه جا متفاوت است تا جايی که رسانه ها همواره بر دربستی بودن تاکسيها انتقاد دارند. اين در حالی است که مسافر دربستی طبيعی‌ترين نقش تاکسيها است. ما نبايد نقشی را که يک اتوبوس، مينی بوس و مترو بر عهده دارند به دليل کمبودها به تاکسی ها بدهيم بلکه به مرور بايد ضمن گسترش حمل و نقل عمومی تاکسيها را به نقش اصلی خود نزديک کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016