شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صرف روزانه ۵ ساعت برای ارسال پیامک در میان 55درصد از جوانان تهرانی، مهر

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد 55درصد جوانان تهرانی روزی سه تا پنج ساعت را صرف ارسال و دریافت پیامک کرده و هر دقیقه یکبار تلفن خود را به خاطر این موضوع کنترل می‌کنند.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با گسترش روزافزون تلفن همراه در جامعه در یک پژوهش میدانی که در بین 5 هزار و 270 جوان و نوجوان بین 14 تا 20 سال در شهرهای تهران، اصفهان، رشت و ابهر توسط گروه آسیب شناسی اجتماعی انجام شد نتایج جالبی بدست آمد.

به گفته وی، 85 درصد تلفنهای همراه در دست افرادی است که اصلا ضرورت شغلی ندارند و صرفا وسیله ای سرگرمی نزد آنهاست. 55 درصد از جوانان تهرانی نیز روزی سه تا پنج ساعت را صرف ارسال و دریافت پیامک کرده و هر دقیقه یک بار تلفن خود را به خاطر این موضوع کنترل می کنند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: در این پژوهش مشخص شد که 35 درصد از نوجوانان و جوانان غیر تهرانی روزانه یک تا سه ساعت صرف ارسال و دریافت پیامک می کنند که موضوع 75 درصد از پیامکهای ارسالی و دریافتی لطیفه، شعر و یا نکات سرگرمی می باشد و بقیه مربوط به تبریک و تسلیت روزها و ایام خاص بود.

ابهری گفت: ارسال و دریافت پیامک در تهران و شهرستانها در چهارشنبه سوری و نوروز ، 25 برابر افزایش می یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این استاد دانشگاه اظهار داشت: 95 درصد جوانانی که در این پژوهش مورد پرسش قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که قطع تلفن همراه و یا همراه نداشتن آن موجب اضطراب و افسردگی در آنها می شود.

به گفته وی، نتایج این پژوهش نشان می دهد که 80 درصد از نوجوانان و جوانان تهرانی ارسال پیامک را بر دیدار حضوری ترجیح داده و آن را وسیله ای برای پر کردن اوقات بیکاری خود می دانند.

این متخصص علوم رفتاری تاکید کرد: 55 درصد از تمامی افراد مورد پژوهش بیان کردند که در مجالس و میهمانی‌هایی که مطلوب آنها نیست ترجیح می دهند ارسال و دریافت پیامک را برای پیشگیری از سر رفتن حوصله انجام دهند.

ابهری افزود: بطور کلی 97 درصد از نوجوانان و جوانان اهمیتی به هزینه های لازم برای ارسال و دریافت پیامک نمی دهند و فقط 3 درصد آنها نگران مخارج این فرایند هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016