پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح جمع آوری ماهواره بدون تعطیلی، مهر

طرح جمع آوری ماهواره ها که ابتدا توسط هیچ شهروندی جدی گرفته نمی‌شد و برخی با جمع‌آوری دیش ها بار دیگر اقدام به نصب تجهیزات جدید می‌کردند سال گذشته در روستاها نیز اجرا شد و به نظر می رسد در سال جدید هم ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح جمع آوری ماهواره ها برای نخستین بار در تابستان امسال اجرا شد. طرحی که در پایتخت با سر و صداهای بسیاری همراه بود و عده ای آن را طرحی مناسب دانستند و عده ای با آن به مخالفت پرداختند. پس از گذشت چند روز از اجرای طرح در تهران و حضور ماموران پلیس در تمامی محلات شهر و جمع آوری دیش ها همه گمان بردند که این طرح با موفقیت به اتمام رسید. چند روزی از جمع آوری ماهواره ها نگذشته بود که برخی شهروندان بار دیگر اقدام به نصب دیش کردند. البته این نصب دوباره با واکنش پلیس روبرو شد.

طرح جمع آوری ادامه دارد

سردار بهمن کارگر معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه طرح جمع آوری ماهواره ها تعطیل بردار نیست گفت: طرح جمع آوری ماهواره ها و مبارزه با مظاهر ترویج دهنده فساد تا ریشه کنی آن ادامه دارد و پلیس برابر وظیفه ذاتی خود این طرح را ادامه می دهد.

عملیات راپل برای جمع آوری ماهواره

در جریان جمع آوری ماهواره ها ساکنان شهرک اکباتان در اخرین جمعه شهریور ماه شاهد حضور نیروهای یگان ویژه برای جمع آوری ماهواره و عملیات راپل بودند.عملیاتی که انعکاس آن در سطح جامعه باعث واکنش های مختلفی شد و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی با اعلام قانونی بودن طرح جمع آوری ماهواره ها توصیه کرد دیگر از عملیات راپل و نیروهای ویژه برای جمع آوری استفاده نشود.

افزایش فعالیت نصابان

افزایش فعالیت نصابان در پی جمع آوری ماهواره ها باعث شد تا افراد سودجو بلافاصله وارد عمل شوند و در مناطق پاکسازی شده فعالیت خود را تشدید کردند . فعالیت این افراد باعث شد تا پلیس طرح شناسایی نصابان و وارد کنندگان تجهیزات را اجرا کند و با مجرمان برخورد کند که تاکنون تعداد زیادی از نصابان در پایتخت شناسایی و دستگیر شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طرح قانونی است یا غیر قانونی!/ به حریم شخصی ورود نکنید

با اجرای طرح جمع آوری ماهواره ها عده ای آن را غیر قانونی دانستند و عده ای نیز آن را قانونی. این در حالی بود که ماموران تنها در محلهای عمومی مانند راه پله ها و پشت بام ها تردد می کردند و به دستور فرمانده نیروی انتظامی تنها با جرم مشهود و دیش های نمایان برخورد می کردند. این درحالی بود که عده ای با جو سازی قصد داشتند این اقدام را نقض حریم خصوصی و جرم تلقی کنند اما سخنگوی قوه قضائیه نیز این اقدام را قانونی اعلام کرد. در پی این اعلام فرمانده نیروی انتظامی نیز به ماموران توصیه کرد به خانه مردم ورود پیدا نکنند.

اجرای طرح در روستاها / طرح ادامه دارد

اجرای طرح علاوه بر شهرها به روستاهای اطراف تهران نیز کشیده شد و ماموران پلیس ورامین و شرق تهران با اجرای طرح امنیت اجتماعی موفق شدند دهها هزار تجهیزات ماهواره را از سطح شهر و روستاها جمع آوری کنند و برای نخستین بار اجرای این طرح در روستاها نیز به اجرا در آمد.

به نظر می رسد طرح جمع اوری ماهواره ها در قالب طرح امنیت اجتماعی و محله محور امسال نیز اجرا شود و در دستور کار پلیس قرار گیرد. طرحی که هدف اصلی آن مقابله با تهاجم فرهنگی و مصون سازی خانواده ها است. البته به نظر می رسد در کنار جمع آوری باید طرح غنی سازی برنامه های صدا و سیما به عنوان راهکاری مکمل در دستور کار قرار گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016