پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خروج تئاتر شهر از بلاتکلیفی، مهر

بهار سال 90 شاهد استعفای سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی از سمت خود و معرفی رئیس مجموعه تئاتر شهر بود که بعد از استعفای محمد حیدری چند ماهی بدون رئیس اداره شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تئاتر در سال 90 فعالیت خود را در شرایطی آغاز کرد که انتظار می رفت تغییر و تحولات جدیدی در عرصه مدیریت تئاتر ایجاد شود. اهالی و خانواده تئاتر در انتظار بودند تا رئیس جدید مجموعه تئاتر شهر و در پی آن شورای انتخاب آثار هنری مجموعه که حسین مسافرآستانه مدیرکل هنرهای نمایشی پیش تر وعده شکل گیریش را داده بود مشخص شود.

آخرین روزهای فروردین ماه سال 90 بود که خبر استعفای مسعود عابدین نژاد سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی منتشر شد و اولین تغییر مدیریت تئاتر در سال 90 شکل گرفت. شورای نظارت و ارزشیابی همواره جایگاهی خاص در تئاتر ایران داشته و تصمیمات این شورا بر روی آثار هنری تأثیری مستقیم داشته است.

فعالیت شورا بدون داشتن رئیسی مشخص باعث می شد تا سیاست گذاری های شورای نظارت مشخص نباشد و این امر برای اهالی تئاتر اتفاق خوشایندی نبود. اما چیزی نگذشت که در 18 اردیبهشت ماه سال 90 رحمت امینی از چهره های دانشگاهی تئاتر ایران به عنوان رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی معرفی شد.

حضور امینی در شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر ایران اتفاق خوشایندی برای اهالی تئاتر بود بخصوص که این مدیر تئاتر معتقد بود بخش ارزشیابی شورا باید غالب بر بخش نظارتی آن باشد ضمن اینکه فعالیت های نظارتی شورا نیز به گونه ای انجام شود که کمترین نگاه سلیقه ای در عملکرد آن وجود داشته باشد.

چیزی از معرفی رحمت امینی به عنوان رئیس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر ایران نگذشت که رئیس جدید مجموعه تئاتر شهر نیز معرفی شد. 21 اردیبهشت ماه سال 90 بود که سیدصادق موسوی به عنوان رئیس مجموعه تئاتر شهر منصوب شد. بعد از گذشت چند روز آرش عباسی به عنوان مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر معرفی و اسامی شورای انتخاب آثار هنری مجموعه تئاتر شهر نیز اعلام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمود استادمحمد، محمد یعقوبی، مسعود دلخواه، محمدباقر قهرمانی، محمدامیر یاراحمدی، رحمت امینی و سیدصادق موسوی اعضای شورای هنری مجموعه تئاتر شهر بودند که حضورشان در این شورا و به طور کل شکل گیری این شورا با واکنش های متفاوتی از سوی هنرمندان تئاتر مواجه بود.

برخی شکل گیری این شورا را برای تئاتر شهر مثبت می دانستند و برخی معتقد بودند که این شورا و اعضای آن نمی توانند تصمیم گیری های مناسبی برای اجرای آثار نمایشی در مجموعه تئاتر شهر داشته باشند. کمی بعد سیدصادق موسوی در اولین و تنها نشست رسانه ای خود تأکید کرد با انتخاب این شورا اختیارات خود را کم کرده تا به خرد جمعی برسد.

وی همچنین در این نشست از افزایش بودجه مجموعه تئاتر شهر و مستقل اداره شدن این مجموعه خبر داد. نصب تلویزیون شهری در مقابل مجموعه تئاتر شهر و همچنین احیای کارگاه های دکور و لباس این مجموعه از دیگر فعالیت هایی بود که رئیس تئاتر شهر در نشست خبری خود از آن ها خبر داد.

تئاتر و اهالی آن با این تغییرات و اخبار بهار سال 90 را سپری کردند تا با اتفاقات و رویدادهای تابستان مواجه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016