شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير شبکه جام جم: ۵۰ درصد مردم عادت به تماشای ماهواره دارند، ايلنا

از نگاه اين مدير رسانه ملی؛ درصد قابل توجهی از مردم از تماشاگران پروپاقرص ماهواره هستند اگرچه وی استقبال از شبکه‌های ايرانی در ماهواره را نيز خوب ارزيابی کرده و معتقد است اين گروه از مخاطبان به شبکه‌های ما اعتقاد دارند.

ايلنا: مدير شبکه جام جم درباره ميزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های داخلی گفت: آمار‌ها و گزارش‌‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد مردم ازماهواره‌‌ها استفاده می‌کنند البته ميزان استفاده از ماهواره متفاوت است. گروهی تمام طول هفته را به تماشای ماهواره مشغول هستند و افرادی فقط دو ساعت در هفته به تماشای آن می‌نشينند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مجيد رجبی معمار(مدير شبکه جام جم) در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به اهميت مخاطب در رسانه‌‌ها گفت: رسانه‌ای که برنامه‌های خود را بدون توجه به مخاطب پخش کند؛ تير در تاريکی انداخته است چراکه هر رسانه‌ای با مخاطبانش زنده است.

وی با اشاره به اهميت اثرسنجی و نظرسنجی درباره برنامه‌‌ها گفت: مخاطبان اصلی شبکه جام جم؛ ايرانيان خارج از کشور هستند. آنها مانند مخاطبان داخلی دراختيار و در دسترس شبکه نيستند لذا ما برای انجام امور نظرسنجی بايد از اينترنت‌، پيامک و تماس‌های تلفنی استفاده کنيم.

رجبی معمار با اشاره به سوق يافتن برنامه‌های شبکه جام جم به سمت پخش زنده گفت: هرچند در برنامه ارتباطات زنده هميشه افرادی هستند که به دنبال اختلال هستند اما ما بازهم بدنبال پخش برنامه‌های زنده هستيم. ما چاره‌ای نداريم که با پخش برنامه‌های زنده به سمت شفافيت حرکت کنيم قطعا هرچه ما شفاف‌تر باشيم؛ مخاطبان ما بيشتر می‌شوند و ما چاره‌ای جز صداقت و شفافيت نداريم.

رجبی معمار با اشاره به توليد سريال و تله‌فيلم در شبکه جام جم گفت: ساخت سه تله‌فيلم را شروع کرده‌ايم. هدف عمده ما از ساخت اين تله‌فيلم‌‌ها اين است که فضای خارج از کشور را نشان دهيم و فيلم آنجا ساخته شود.

مدير شبکه جام جم درباره ميزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های داخلی گفت: آمار‌ها و گزارش‌‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد مردم از ماهواره‌‌ها استفاده می‌کنند البته اين ميزان استفاده متفاوت است. گروهی هم تمام طول هفته را به تماشای ماهواره می‌نشينند. افرادی هم فقط دو ساعت در هفته به تماشای ماهواره می‌نشينند.

وی ادامه داد: البته عده‌ای در کشور بدليل مشکل فنی‌، شبکه‌های داخلی را نيز از طريق ماهواره‌‌ها نگاه می‌کنند زيرا در بسياری از مناطق؛ آنتن زمينی وجود ندارد.

رجبی معمار افزود: باوجود شبکه‌های زياد ماهواره‌ای استقبال از برنامه‌های داخلی خوب است و اينکه يک مخاطب از بين شبکه‌هايی که سالانه حداقل ۷۰۰ فيلم هاليوودی پخش می‌کنند؛ را کنار بگذارد و برنامه‌های جام جم را نگاه ‌کند؛ اتفاق بسيار خوبی است. اين امر نشان می‌دهد که مخاطب ما به شبکه‌های جام جم اعتماد دارد و ما نيز به هدف ايجاد شبکه جام جم پنجره به‌عنوان مهر ايران و ايرانی نزديک شده‌ايم و پل رسانه‌ای ايجاد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016