چهارشنبه 23 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: مدارس به مهمترین محل عرضه مواد مخدر تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به اینکه مدارس مهمترین کانون جمعیتی به شمار می‌روند، به مهمترین محل برای عرضه مواد مخدر تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مدیران مدارس مروج سلامت آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نیروی انسانی به عنوان زیرساخت تولید آن کشور محسوب می‌شود و فعالیت ‌مدارس به مهمترین محل برای عرضه مواد مخدر تبدیل شده است

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های سلامت و بهداشتی زندگی بهینه و بهتر زیستن می‌تواند این نیروی انسانی را حتی اگر ناتوان باشد، توانمند جلوه دهد که هفته سلامت بهانه‌ای باشد برای گرد هم آمدن همه کسانی که در عرصه نیروی انسانی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امروز در سند تحول آموزش و پرورش به طرح مروج سلامت توجه شده است، خاطرنشان کرد: عده ای صاحب نظر در عرصه قانون‌گذاری به طرح مروج سلامت توجه کرده است و سلامت جسمی و روحی افراد در این حوزه مهم است.

وی تصریح کرد: باید به سلامت جسمی دانش‌آموزان توجه کنیم چرا که دانش‌آموزان در آینده باید چرخ نظام را به حرکت درآورند و در همین راستا اگر به مباحثی که در بخش سلامت و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی علاقمند باشیم و دور کنیم، مهم است.

حسنی محتشم خاطرنشان کرد: توجه به تربیت بدنی و تحرک دانش‌آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد و به لحاظ ساختاری حمایت‌هایی را در برمی‌گیرد که مبارزه با جنگ نرم، امر به معروف و تأثیرگذاری دانش‌آموز از مدرسه از جمله آنهاست.

وی با اشاره به اینکه ساختار جدیدی در حوزه تربیت بدنی شکل می‌گیرد، گفت: توجه به سلامت و همچنین پیشگیری از بیماری بسیار پررنگ‌‌تر است که معاونت جدید تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اداره مهمی به شمار می‌رود زیر شاخه تربیت بدنی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان ابراز داشت: متأسفانه می‌بینیم که ارزش‌ها گاهی مورد غفلت قرار می‌گیرد و هنجارهای موجود به فراموشی سپرده می‌شود که باید تقویت شود که بسیاری از چالش‌های ما در این راستا به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم عوامل مؤثر در بروز آسیب‌های موجود در بین نوجوانان و جوانان را بررسی کنیم، عوامل فردی، اجتماعی، محیط مدرسه و هم سن و سالان در رفتار دانش‌آموزان دخیل است.

حسنی‌محتشم یادآور شد: با توجه به اینکه استفاده از برخی مواد به عنوان مواد مخدر و سوء مصرف مواد الکلی است و در ظاهر دانش‌آموز مشخص می‌شود، باید به صورت فنی مورد توجه قرار گیرد.

وی با وجود اینکه مهمترین محل برای عرضه مواد مخدر مدارس است، افزود: با توجه به اینکه مدارس کانون‌های جمعیتی مناسبی برای عرضه چنین موادی هستند و خانواده‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند، به همین علت شاید خانواده نتواند از پس آن برآید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان همدان 254 هزار نفر دانش‌آموز در سه مقاطع مدارس دولتی داریم و 14 هزار نفر نیز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت جوان در اختیار آموزش و پرورش داریم که بهترین نوع قشر جمعیتی است، می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و خانواده‌ها نیز انتقال مثبت ترویج سلامتی را گسترش دهند.

حسنی محتشم در ادامه افزود: در سال تحصیلی 89- 90 ، 18 مدرسه مروج سلامت داشتیم اما در سال جاری 400 مدرسه مروج سلامت شدند که سال آینده این تعداد باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امسال، سال منحصر به فردی برای آموزش و پرورش است، افزود: امسال نخستین سال اجرای سند تحول در دستور کار قرار دارد و شاید در سال‌های قبل به لحاظ برخی اقدامات که در مجموعه تعلیم و تربیت اجرا شد با ذهنیت سند تحول بود ولی امسال گام رسمی برداشته می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: ما در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی درگیری بیشتری در نظام 6-3-3 خواهیم داشت، به طوری که برخی از مشکلاتی را به فضاهای آموزشی ابتدایی با تفکیک و تجمیع رسیدیم که برای 108 فضا مشکل برای اجرا داریم.

وی یادآور شد: با هماهنگی که نوسازی انجام شد قرار است که 57 مورد احداثی داشته باشیم و در دوره‌های راهنمایی نیز نیروهای مازاد خواهیم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016