چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ۲۸ درصدی صادرات صنایع دستی استان همدان در سال گذشته

ارزش صادرات محصولات صنایع دستی از گمرک همدان ۳۰۰۸۲۷۹۲۱۳۹۵ ریال / ۵ هزارو ۴۰نفر هنرمند بیمه شده در سال گذشته/ تعلق 30 درصد کل صادرات استان همدان به صنایع دستی.

ایلنا: مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان گفت: براساس آمار اعلام شده، صادرات محصولات صنایع دستی سال گذشته نسبت به سال ۸۹، ۲۸ درصد کاهش داشته و ارزش کل صادرات محصولات صنایع دستی این استان در سال ۹۰، ۲۸۹۵۴۷۲۱ دلار محاسبه شده است.

اسدالله بیات، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان همدان در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: صادرات محصولات صنایع دستی از گمرک همدان ارزش ریالی معادل ۳۰۰۸۲۷۹۲۱۳۹۵ ریال داشته که از این رقم ۲۲۱۹۰۰۷۴ ریال آن ارزش صادرات صنایع دستی این استان بوده است.

وی در ادامه به صادرات صنایع دستی استان همدان از سایر گمرکات کشور اشاره کرد که ارزشی معادل ۶۷۶۴۶۴۷ ریال داشته است.

این مقام مسوول به انواع کالاهای صادر شده اشاره کرد و اظهارداشت: ازجمله محصولات صادر شده از استان همدان می‌توان به مجسمه پلی استر، فرش دستبافت سنگ حکاکی شده، مبلمان، مجسمه، گل مصنوعی، آیینه با قاب، گلیم، شکلات فوری، گل خشک طبیعی، فنجان و نعلبکی، میز فلزی فرفوژه و شیشه دست ساز اشاره کرد.

برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی همدان در سال ۹۰

بر همین اساس اسدالله بیات به مهم‌ترین برنا مه‌های سال ۹۰ اشاره کرده واظهار داشت: د رراستای توسعه صادرات و تقویت صنایع دستی استان همدان برنامه‌هایی در سال گذشته انجام شد.

وی در ادامه به اولین برنامه سازمان میراث فرهنگی استان همدان با عنوان آموزش کوتاه مدت و همچنین آموزش همایش گونه در قالب ۱ روزه برای آموزش هنرمندان توسط اساتید رشته‌های مختلف اشاره کرد.

بيات در ادامه افزود: برگزاری سالانه نمایشگاه که سال گذشته نیز با عنوان نمایشگاه سراسری همدان برگزار شد، یکی از بهترین نمایشگاه‌های این استان به لحاظ تنوع و کیفیت محصولات بوده که به منظور معرفی محصولات، تعامل با هنرمندان و همچنین بازار یابی برگزارشد.

بیات از دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی همدان در سال گذشته به تبلیغات و معرفی محصولات تولیدی این استان، معرفی کارگا‌های تولیدی از طریق مطبوعات و رسانه‌ها اشاره کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد نیز در ادامه به روان سازی و مشاوره تولید که یکی دیگر از برنامه‌های این استان بود اشاره کرده و افزود: لاله جین همدان در سال گذشته بالا‌ترین رقم صادرات سفال را داشته و سازمان میراث فرهنگی استان همدان با تلاش‌های فراوان و رایزنی‌های صورت گرفته توانست کارگاه‌های لاله جین را گاز کشی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بیمه ۵ هزارو ۴۰ نفر از هنرمندان همدان

بیات در ادامه به طرح بیمه هنرمندان از ابتدای سال ۹۰ اشاره کرد که رقمی حدود ۷ هزار و ۲۶۰ نفر تشکیل پرونده داده اما از این تعداد، ۵ هزارو ۴۰نفر بیمه شده که ۲ هزارو ۵۵ نفرشان از بانوان بودند.

صد دقیقه با دست‌های هگمتانه

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان تمامی آثار هنرمندان این استان درمستندی با عنوان دست‌های هگمتانه برای اولین بار در کشورساخته و ارائه شد که در استان همدان، کاخ گلستان و سینما آزادی تهران نیز به نمایش درآمد.

ثبت ملی ۶ رشته بومی در استان همدان

اسدالله بیات، در ادامه به ثبت ملی ۶ رشته بومی استان شامل نمد مالی، سنگ تراشی، مروارید بافی، فرش همدان، نازک کاری و منبت اشاره کرد.

صنایع دستی، ۳۰ درصد کل صادرات استان همدان

به گفته بیات ۳۰ درصد کل صادرات این استان به صنایع دستی تعلق داشته است.

وی در پایان به برگزاری سالانه نمایشگاه مبل و منبت در روزهای پایانی سال به منظور معرفی و فروش محصولات و همچنین ارائه تسهیلات بانکی به کارگاه‌های آموزشی محصولات صنایع دستی وتقدیر ازهنرمندان و تجلیل از پیشکسوتان میراث فرهنگی همدان در جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016