چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طراحی الگوی جدید آموزش زبان‌های خارجی

براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، زبان‌های خارجی شامل زبان‌های فرانسه، روسی، آلمانی و اسپانیایی است.

ایلنا: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از طراحی الگوی جدید آموزش زبان‌های خارجی در راستای سند تحول بنیادین این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایلنا،"حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌ محمدیان" تغییر ساختار نظام آموزشی ۳ـ۳ـ۶ را فرصتی مناسب برای گروه‌های‌ زبان خارجی، برای دستیابی به یک روش و الگوی آموزشی جدید با نگاهی نو دانست و افزود: شناسایی نیازهای دانش‌آموزان در عصر حاضر از ضروریات نظام آموزشی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سند ملی آموزش و پرورش، مبانی فلسفی آموزش و پرورش، ویژگی‌های انسان مطلوب و دانش‌آموز توانمند، نیاز بازار کار، چشم‌انداز و دورنمای اهداف و جایگاه آموزش، آموزش زبان در اشتغال، مهارت و فن‌آوری و حوزه‌های عرصه علم و دانش مطرح شده، که راهنمای خوبی برای حوزه برنامه‌ریزی است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی الگوی جدید آموزش زبان‌های خارجی براساس اهداف سند ملی آموزش و پرورش افزود: براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، زبان‌های خارجی شامل زبان‌های فرانسه، روسی، آلمانی و اسپانیایی است و به دلیل کثرت مخاطبان، بر زبان انگلیسی تمرکز و تأکید ویژه‌ای شده است.

محمدیان یکی از تکالیف مهم سند ملی آموزش و پرورش را تولید بسته آموزشی دانست و افزود: بسته آموزشی شامل راهنمای معلم، کتاب درسی، نشریات آموزشی و کمک آموزشی، محتوای الکترونیکی، لوح فشرده و فیلم‌های آموزشی است که لازم است هم‌زمان با تولید راهنمای برنامه درسی، تدوین گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی از دیگر دستاوردهای سند ملی آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی را تنوع در محیط یادگیری دانست و اظهار کرد: کلاس درس تنها فضای آموزشی نیست و آزمایشگاه، گردش‌های علمی، موزه، کتابخانه و... می‌توانند فضاهای متنوع یادگیری ‌باشند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش فرایند تولید برنامه درسی و محتوای آموزشی را مستلزم توجه به مبانی و اسناد بالادستی و انجام نیازسنجی دقیق دانست و افزود: اهداف، نیاز‌ها، ضرورت‌ها بعد از احصاء توسط شورا بازنویسی، و در راهنمای برنامه درسی زبان‌های خارجی سیاست‌گذاری شود.

وی همچنین اعتباربخشی، اجرای آزمایشی، اشاعه برنامه، آموزش معلمان و فراهم ساختن محیط‌های یادگیری متناسب با برنامه‌های درسی جدید را از دیگر مراحل فرایند تولید برنامه درسی دانست و افزود: نظرسنجی محتوای تولید شده از رؤسای گروه‌های آموزشی استان‌های سراسر کشور، متخصصان موضوعی و معلمان برگزیده سراسر کشور در تمام مراحل تولید امکان‌پذیر و ضروری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016