چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اهمیت آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان از مشق شب کمتر نیست

تا والدین با آموزش‌های ترافیکی و اثرات این آموزش‌ها آشنا نشوند و خود آن‌ها بدیهی‌ترین قوانین را رعایت نکرده و نسبت به طبیعی‌ترین مقررات بی‌توجهی کنند، نمی‌توان انتظار داشت فرزندان آن‌ها در آینده افرادی قانونمند باشند.

ايلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همز‌مان با برپایی «نخستین نمایشگاه تکنولوژی و محصولات آموزشی» اعلام کرد: تربیت فرهنگ کودکان و شکل دادن به عادت‌های فرهنگی آن‌ها پروژه‌ای بلند مدت است اما اگر فرهنگ در ذهن و فکر کودکان شکل گرفته و نهادینه شود تا سال‌های سال و حتی تا پایان عمر پاک نمی‌شود.

به گزارش ايلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: برای ماندگاری کار‌ها باید به تربیت اساسی پرداخت و تربیت اساسی انسان‌ها از‌‌ همان دوران کودکی شکل می‌گیرد، بنا بر این اگر می‌خواهیم بزرگ‌ترهایی داشته باشیم که فرهنگ ترافیک در آن‌ها نهادینه شده باشد، این اتفاق باید از دوران کودکی رخ ‌دهد.

وی با طرح این پرسش که کودکی که به عنوان سرنشین خودرو در کنار پدر و مادرش می‌نشیند و انواع و اقسام نا‌به‌سامانی‌های فرهنگی در حوزه ترافیک و رفت و آمدهای شهری را از آن‌ها و دیگران می‌بیند، چگونه در آینده می‌تواند به فردی قانونمند تبدیل شود، گفت: «آموزش» و «تکرار» دو بازوی توانمند تربیت فرهنگی صحیح محسوب می‌شوند.

معاون شهردار تهران که به مناسبت حضور غرفه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در «نمایشگاه محصولات آموزشی» سخن می‌گفت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بزرگ‌تر‌ها نیز نیازمند آموزش در حوزه ترافیک و آشنایی با مفاهیم و مدل‌های مختلف آن هستند تا بتوانند این آموزش را در خانه خود نیز پیاده کرده و انتظار نتایج آن را داشته باشند.

وی تربیت فرهنگی در حوزه ترافیک را نیازمند آشنایی بیشتر بزرگ‌تر‌ها دانست و تصریح کرد: تا والدین با آموزش‌های ترافیکی و اثرات این آموزش‌ها آشنا نشوند و خود آن‌ها بدیهی‌ترین قوانین را رعایت نکرده و نسبت به طبیعی‌ترین مقررات بی‌توجهی کنند، نمی‌توان انتظار داشت فرزندان آن‌ها در آینده افرادی قانونمند باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه فرهنگ ترافیک هر کشور وی‌ترین فرهنگ کلی حاکم بر آن کشور است، اضافه کرد: فرهنگ ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن حتی وجهه بین‌المللی یک کشور را بالا برده و در مقابل بی‌ توجهی به آن نیز نظر دیگران در مورد آن کشور را دچار خدشه می‌کند و آموزش فرهنگ ترافیک مقدمه چنین فرآیند بلند مدتی است.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: حتما انجام تکالیف درسی موضوع بسیار مهمی است، اما اهمیت آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان نیز که علاوه بر مباحث اخلاقی و اعتقادی مانند رعایت نظم و انضباط و مراعات حقوق دیگران با زندگی و سلامتی تک تک دانش آموزان سر و کار دارد، از مشق شب کمتر نیست.

«نخستین نمایشگاه تکنولوژی و محصولات آموزشی» در محل شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است و دانش‌آموزان می‌توانند به صورت گروهی با هماهنگی مدارس یا به صورت انفرادی به همراه والدین خود تا روز جمعه سی و یکم فروردین همه روزه از ۹ صبح تا ۷ شب از این نمایشگاه دیدن نمایند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016