جمعه 1 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صابري زفرقندي: زندگي در سكونت‌گاه‌هاي حاشيه‌اي اعتياد كودكان كار را تشديد مي‌كند

مدير كل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به پديده كودكان خياباني و كودكان كار گفت: كودكان كار و پديده كودكان خياباني از نظر عوامل مسبب و عوارض حاصله مساله‌اي چندوجهي است.

صابري زفرقندي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به عوامل مختلفي كه موجب ايجاد اين مساله مي‌شوند، گفت: زندگي در سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي و حاشيه‌اي، فقر در ابعاد گوناگون فرهنگي و اقتصادي، خانوواده‌هاي بدسرپرست، بيكاري، ضعف قوانين و ناكارآمدي مجريان قانون و ضمانتهاي اجراي آن از جمله عواملي هستند كه اين مساله را ايجاد مي‌كنند.

وي گفت: اين عوامل موجب آسيبهاي متعدد و متنوع در ابعاد جسمي، رواني و اجتماعي افراد مي‌گردندكه البته كودكان در برابر آنها آسيب‌پذيرترند و آنچه به عنوان كودكان كار يا كودكان خياباني مشاهده مي‌شود از جمله تظاهرات آن آسيبهاي بنيادين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صابري زفرقندي با بيان اينكه تبعا اين گروه براي ابتلاء به آسيب‌هاي ديگر نظير اعتياد نيز مستعدتر و در معرض خطر بالاتري قرار دارند، افزود: لازمه ساماندهي و توانبخشي اثربخش و پايداري اينگروه اجراي برنامه‌هاي جامعي است كه اولا عواملل ايجاد اين آسيب را هدف قرار دهند ثانيا تحت مديريت واحدي انجام پذيرند تا از فعاليت‌هاي مقطعي، موازي و جزيره‌اي دستگاه‌هاي ذيربط جلوگيري شود.

وي گفت: اداره كل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز در راستاي وظايف ستادي خود از طريق مشاركت در كميته‌هاي كشوري كه ساماندهي اين گروه را در حوزه‌هاي مختلف به عهده دارند تلاش داشته دراين فعاليت سهيم باشد.

مدير كل درمان و حمايتهاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: اعتياد بيش از آن كه عامل اوليه مشكلات اين كودكان باشد، معلول ثانويه عوامل مسبب زمينه‌سازي است كه رفع آنها بايد توسط دستگاه‌هاي تخصصي متولي امر به جد مورد پيگيري قرار گيرد و مشاركت عموم جامعه را نيز در اين‌راه جلب كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016