چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرونده‌ سعید مرتضوی در همشهری ماه گشوده شد

نود و ششمین شماره ماهنامه همشهری ماه با پرونده‌هایی در زمینه موضوعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بررسی ابعاد پیدا و پنهان ماجرای انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تریبون ماه در ابتدای این شماره مجله به «بررسی نتایج دور اول انتخابات نهمین دوره مجلس» اختصاص دارد. بررسی نتایج دور اول در تهران و شهرهای مهم کشور از مطالب این بخش همشهری ماه است.

در ادامه فصل تریبون ماه، «همه نسخه‌های من» پرونده‌ای شامل دو گزارش درباره انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی درج شده است. گزارش اول این پرونده، «انتصاب‌های عجیب دولت نهم و دهم» است. «عاقبت خیاط در فیلتر افتاد» هم عنوان گزارش دوم است که درباره کارنامه سیاسی و قضایی مرتضوی است.

پرونده دیگر همشهری ماه‌ «بازگشت انصار» است که گزارشی از فراز و نشیب کارنامه فرهنگی انصار حزب‌الله از خلال چند تصویر سینمایی است. این پرونده به بهانه مسائلی که درباره فیلم سینمایی گشت ارشاد به وجود آمد، تهیه و گرداوری شده است. «آیا در دهه 90 باز هم قرار است گروه فشار اثرگذار باشد؟» سوالی است که این نشریه درباره این پرونده، روی جلد خود مطرح کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پرونده‌هایی درباره نمایشگاه کتاب تهران، طلب متروی تهران از دولت، بازداشت 19 ساله فاطمه مطیع، رونمایی از کفاشیان جدید و‌ درگذشت جلال ذوالفنون از دیگر پرونده‌های فصل تریبون ماه این شماره همشهری ماه هستند. فصل بعدی، سیاست ماه است که اولین بخش آن درباره وقایع انتخابات مجلس نهم است. «نمی‌گذاریم تدابیر غلط و فساد، طبقات محروم را آزرده‌تر کند» عنوان گفتگویی است که درباره سیاست دیروز و امروز و فردا با احمد توکلی شده است.

افراط‌ گرایی پنهان در اصولگرایی، شکل‌گیری یک جریان جدید پارلمانی؟ و مسائلی درباره سیاست عراق، نفت لیبی و اتحادیه عرب از دیگر مطالب بخش سیاسی همشهری ماه هستند. دو فصل بعدی نشریه اقتصادی و اجتماعی هستند و آسیب‌های این دو حوزه موضوعی را در کشور بررسی می‌کنند. حقوق هم فصل بعدی مجله همشهری ماه است که در آن به حقوق کارگران کشور پرداخته شده است. چند گزارش از وضع مصوبات استانی هیات دولت هم پرونده‌ای است که فصل شهرستان ماه مجله مورد بررسی قرار گرفته است.

فرهنگ ماه فصل پایانی این ماهنامه است. پرونده اصلی این فصل مجله درباره روز بزرگداشت فردوسی است. گزارشی از حضور شاعر ملی در جهان ادبی معاصر ایرانیان، لطفا دانشگاه شاهنامه‌شناسی راه بیاندزید و گفتگو با پری صابری، بخش‌هایی از این فصل هستند.

شماره اردیبهشت مجله همشهری ماه با 228 صفحه و قیمت 2 هزار تومان در روزنامه‌فروشی‌های کشور عرضه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016