چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
8 فروردین» 2 هزار و 866 نفر در حوادث رانندگی کشته و مجروح شدند، مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناهنجاری‌های رفتاری حوادث رانندگی را افزایش داده است

ايلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ناهنجاری‌های رفتاری در حوزه رفتارهای ترافیکی عامل اصلی افزایش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در کشورمان است.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی که هم‌زمان با برگزاری «سومین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای» سخن می‌گفت، افزود: با توجه به رشد چشمگیر و پر شتاب شهرنشینی و زندگی ماشینی، افزایش آمد و شدهای شهری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت ویژه پآیبندی به ارزش‌های دینی، اجتماعی و اخلاقی و آموزش مداوم و موثر در رفتارهای ترافیکی افراد، ادامه داد: مردم ایران در بسیاری از اصول اخلاقی و رفتاری سرآمد و زبانزد مردم دنیا هستند اما متاسفانه در اصول و قواعد رانندگی و رفتارهای ترافیکی این ویژگی کمتر در مردم ما به چشم می‌خورد.

معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش مخاطرات رانندگی و تلفات جاده‌ای در کشورمان اظهار کرد: نه تنها روزانه میلیون‌ها ساعت وقت شهروندان در ترافیک به هدر می‌رود، بلکه بر اثر حوادث رانندگی جان انسان‌ها که ارزشمند‌ترین سرمایه جامعه است نیز به خطر می‌افتد.

وی ندانم کاری‌ها، عدم آموزش و فرهنگ غلط را عوامل اصلی بسیاری از این مخاطرات دانست و تصریح کرد: همراهی و همکاری مردم و رسانه‌ها در ارائه و به کارگیری آموزش‌های لازم به منظور ارتقای فرهنگ رفتاری شهروندان ضرورتی انکار ناپذیر به شمار می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تشکری هاشمی اضافه کرد: فرهنگ ترافیک در کشور ما حتی در مقایسه با بسیاری کشورهای منطقه در سطح پایین‌تری قرار دارد و متاسفانه بی‌مبالاتی‌های بسیاری را در رفتارهای ترافیکی شهروندان شاهد هستیم که منجر به وقوع تصادفات رانندگی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک تمام اهتمام و مساعی خویش را به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک به کار گرفته، اظهار کرد: البته بسیاری از مشکلات ترافیکی، از عدم برنامه‌ریزی و آینده‌نگری و نیز فقدان آموزش‌های صحیح در گذشته نشأت می‌گیرد که باید به این منظور تمام ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شود.

«سومین کنفرانس بین‌المللیحوادث رانندگی و جاده‌ای» با هدف هم‌اندیشی و تبادل تجربیات اندیشمندان حوزه ایمنی ترافیک، آموزش و آگاهی‌بخشی به مدیران و برنامه‌ریزان، همگرایی دیدگاه‌ نهادهای مسئول و تعامل در باره راهکار‌ها و چالش‌های کاهش حوادث ترافیکی از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه جاری در سالن شهید چمران دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اختصاص غرفه‌ای در نمایشگاه جانبی این کنفرانس، آخرین دست‌آوردهای علمی خود در حوزه ترافیک را در قالب تولیدات آموزشی و محصولات کمک آموزشی به نمایش گذاشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016