چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یك جامعه شناس: پیشگیری از اعتیاد باید از مهد كودك آغاز شود

كاشان-یك استاد جامعه شناس با بیان ضرورت طی یك فرآیند طولانی در مقابله با اعتیاد گفت: پیشگیری و مقابله ریشه ای با اعتیاد به مواد مخدر باید از مهد كودك آغاز شود.

' بهرام بیات' روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در كاشان اظهار داشت: بهترین راهكار در مبارزه با مواد مخدر، داشتن برنامه ی راهبردی و طولانی مدتی است تا از كودكی، فرزندان را در مقابل این پدیده شوم بیمه كند.

وی افزود: حوزه تقاضای مواد مخدر، بسیار گسترده است به صورتی كه قاچاقچیان ، مشتریان خود را از مهدهای كودك تا دبیرستانها تهدید می كند.

وی تاكید كرد: مقابله با این توطئه استكبار جهانی نیازمند برنامه ریزی كارشناسی و سرمایه گذاری منظم و منسجم است.

جانشین سابق معاون اجتماعی نیروی انتظامی، محورهای اصلی پیشگیری از مواد مخدر، ارتقاء سطح آگاهی مردم به آثار تخریبی و دردناك اعتیاد و همچنین كمك به معتادانی كه نیاز به درمان و سم زدایی دارند، برشمرد.

سرهنگ بیات اظهار داشت: مساله مهمتر در پیشگیری از اعتیاد، از بین بردن تقاضا در جامعه است كه سرمایه گذاری در این حوزه از پدید آمدن میلیون ها معتاد در آینده جلوگیری می كند.

وی با اشاره به اینكه جوانان و نوجوانان بسیاری،از دبیرستان گرفته تا پادگان و دانشگاه در معرض خطر اعتیادند، افزود:برای این افراد، بیان اطلاعات تخصصی در زمینه مضرات مواد مخدر، مفید است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بیات تاكیدكرد:سرمایه گذاری اصولی و پایدار درحوزه پیشگیری از سنین كودكی ،بیشترین تاثیر را دارد و نسل جوان را در مقابل این هجمه سخت حفظ خواهد كرد.

وی با اشاره به اینكه نباید تمام توان كارشناسان و مسوولان بر حوزه نهایی پیشگیری و برخورد با معتادان حرفه ای صرف شود،گفت: برای مقابله ریشه ای با اعتیاد به جای صرف هزینه ی بسیار در بخش عرضه، باید از ایجاد تقاضا ممانعت كرد.

همایش ملی اعتیاد با حضور جمعی از مسوولان، كارشناسان و دانشجویان در تالار'آزادی' دانشگاه كاشان در حال برگزاری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016