شنبه 30 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايش فيلم عباس كيارستمي فردا در كن

فيلم‌ سينمايي «مثل يك عاشقي» به كارگرداني عباس كيارستمي يك شنبه 20 مي فردا ـ 31 ارديبهشت ماه ـ براي خبرنگاران در جشنواره‌ي فيلم كن به نمايش در مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از كن، اين فيلم در ساعت 19 و 30 در سالن «دبوسي» به روي پرده مي رود و در ساعت 22 و 15 دقيقه نيز در سالن «بازين» تكرار مي‌شود.

نشست رسانه‌اي جديدترين ساخته‌ي كيارستمي نيز ساعت 14 و 30 روز دوشنبه ـ 21 مي ـ اول خرداد ماه ـ برگزار خواهد شد.

مدت زمان آخرين ساخته عباس كيارستمي يك ساعت و 49 دقيقه است.

عباس کیارستمی ـ کارگردان سینمای ایران ـ امسال در جشنواره‌ی کن 2012 با فیلم «مثل یک عاشق» براي دريافت جايزه‌ي نخل طلا رقابت مي‌كند.

امسال 1700 فيلم از كشورهاي مختلف براي حضور در اين فستيوال معتبر بين‌المللي متقاضي حضور بوده‌اند و فيلم «مثل یک عاشق» آخرین ساخته‌ي «عباس کیارستمی» در بخش مسابقه اين جشنواره حضور دارد و با سينماگراني مانند «كن لوچ»، «ميشل هانكه» و «جف نيكولز» رقابت مي‌كند.

تهیه‌کننده‌ي فیلم «مثل یک عاشق» فرانسوی است و كيارستمي فقط به‌عنوان یک سینماگر ایرانی در کن حضور خواهند داشت و نماینده‌ی سینمای ایران محسوب نمی‌شود.

تا كنون عباس كیارستمی و فیلم‌هایش حضورهای متفاوتی در جشنواره‌ی كن داشته‌اند كه مهم‌ترین حضور به سال 1997 برمی‌گردد كه عباس كیارستمی نخل طلای بهترین فیلم جشنواره‌ي كن را برای «طعم گیلاس» گرفت. او امسال هم در سال 2012 با فیلم «مثل یک عاشقی» دهمین حضورش را در کن پشت سر می گذارد.

نگاهی به حضور سال‌های گذشته‌ي عباس كیارستمی در جشنواره‌ي كن نشان می‌دهد كه او با فیلم «زندگی و دیگر هیچ» در بخش نوعی نگاه دو جایزه معتبر «جایزه روسلینی» و جایزه‌ي «بهترین فیلم بخش نوعی نگاه» را دریافت كرده است.

عباس كیارستمی در سال 1993 بر مسند داوری جشنواره‌ي كن نشست و سال بعد، فیلم «زیر درختان زیتون» را در بخش مسابقه‌ي كن به نمایش گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در سال 2001 فیلم «ای بی سی آفریقا» در بخش خارج از مسابقه حضور داشت و در سال 2002، فیلم «ده» كیارستمی در بخش مسابقه به نمایش درآمد. سال بعد نيز این هنرمند سرشناس ایرانی داوری بخش فیلم‌های كوتاه و سینه فوندانسیون را برعهده داشت و سال 2004 فیلم «پنج» را به كن ارائه كرد.

ریاست هیأت داوری جایزه‌ي دوربین طلایی و نمایش فیلم سه دقیقه‌يی «گریه‌ها» در سال 2007 در یك مجموعه‌ی فیلم به مناسبت شصتمین دوره‌ی جشنواره‌ي كن از جمله‌ حضورهای پررنگ عباس كیارستمی در جشنواره‌ی فیلم كن بوده است.

سال 2010 «رونوشت برابر اصل» اولین اثر كیارستمی كه در خارج از ایران ساخته شده است، در بخش رسمی كن به‌نمایش درآمد.

«مثل یک عاشقي» (به انگلیسی: Like Someone in Love) یک فیلم ژاپنی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی عباس کیارستمی است و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016