شنبه 30 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شعله‌هاي آتش دركمين دانش آموزان ۳۰ درصد از مناطق كشور

ایلنا:حداکثر در۳۰ درصداز مناطق کشور ساختارهای لازم برای نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس وجود ندارد.

معاون توسعه، مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت خوابگاه دانش آموزی چابهار که دچارحریق شده بود گفت: من در جریان وضعیت خوابگاه دانش آموزی چابهار نیستم.

"محمد مسلمی" همچنین در مورد آتش سوزی مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: من این موضوع را نشنیدم و اطلاعی از آن ندارم.

وی خاطرنشان کرد: اصولا سازمان نوسازی مدارس کشور تا ساخت مدرسه در جریان روند امورآن قرار می‌گیرد و بعد از اینکه مدرسه را ساخت و به آموزش و پرورش تحویل داد دیگر خبر زیادی از آن ندارد.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی با بیان اینکه اگر مدرسه‌ای را که ساختیم دچار مشکل فنی شود به آن ورود پیدا می‌کنیم افزود: اگر اشکال فنی در مدرسه‌ای پیش بیاید که موجب حادثه‌ای شود، باید پاسخگو باشیم لذا در جریان حادثه قرار می‌گیریم و آن را پیگیری مي‌كنيم.

مسلمی ادامه داد: آنچه وظیفه سازمان نوسازی است تجهیزمدارس به وسایل گرمایشی و سرمایشی است اما متاسفانه در برخی مناطق با این مشکل مواجه هستیم که وقتی می‌خواهیم بخاری را حذف و تبدیل به موتورخانه یا پکیج کنیم با مشل عدم وجود سيستم گاز رساني در آن منطقه مواجهيم.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی نگهداری مدرسه به عهده مدیر آن است افزود: در جاهایی که امکان ساخت موتورخانه، نصب شوفاژ و پکیج است، این کار‌ها را انجام می‌دهیم.

مسلمی به اعتباری حدود ۲۴ میلیارد تومان که سال گذشته برای تجهیز وسائل گرمایشی و سرمایشی مدارس درنظرگرفته شد اشاره کرد وافزود: البته همه این اعتبار به سازمان نوسازی مدارس کشور داده نشد و تاکنون حدود ۱۴ میلیارد از آن پرداخت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی خاطر نشان کرد: با این اعتبار درمناطقی که امکان داشته باشد بخاری را در مدارس حذف می‌کنیم و سیستم موتورخانه یا پکیج ایجاد می‌کنیم.

مسلمی در پاسخ به این سوال که برای مناطقی درسطح کشور که ساختارهای آن اجازه نصب پکیج و موتورخانه را نمی‌دهند چه اقدامي انجام مي‌شود افزود: درآن مناطق، آموزش وپرورش و مدیرمدرسه باید درنگهداری واستفاده ازبخاری دقت داشته باشند زیرا سازمان نوسازی درآنجا حضور ندارد.

وی تاکید کرد: سازمان نوسازی وقتی مدرسه‌ای را می‌سازد وتحویل آموزش و پرورش می‌دهد دیگر حضورش در آنجا به صفر می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی با بیان اینکه از آنجایی که وجود بخاری‌های چکه‌ای در مدارس خطر آفرین است در طول سه سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار بخاری کاربراتوری خریداری کرده‌ایم افزود: این تعداد بخاری‌ها را در اختیار مدارس گذاشته‌ایم که آن‌ها را جایگزین بخاری‌های چکه‌ای کنند تاخطرکاهش یابد.

مسلمی درپاسخ به این سوال که درچند درصد ازمناطق کشور ساختار‌هايي برای نصب تجهیزات گرمایشی و سرمایشی درمدارس آماده نیست افزود: آماردقیقی ندارم اما به نظرمی‌رسد حداکثر در۳۰ درصد از مناطق کشورساختارهای لازم برای نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس آماده نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016