دوشنبه 5 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کیارستمی : دیگر در ایران فیلم نمی سازم، روزنامه شرق

عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران روز دوشنبه در گفت‌وگویی با روزنامه شرق به توقف فیلم اصغر فرهادی واکنش شدیدی نشان داده است.

کیارستمی گفته است که در واکنش به اتفاقات اخیر سینمای ایران بار دیگر در ایران فیلم نمی‌سازد.

اشاره این کار گردان مشهور ایرانی به لغو شدن مجوز ساخت فیلم جدید فرهادی با عنوان "جدایی نادر ازسیمین" است که هفته گذشته توسط معاونت سینمایی لغو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آقای شمقدری در گفت‌و گویی علت این لغو مجوز را سخنان ناجور اصغر فرهادی در جشن خانه سینما عنوان کرده است.

به گزارش پارس‌توریسم، کیارستمی در مصاحبه خود گفت که قرار بود فیلم بعدی‌ام پدر و پسر را در ایران بسازم ولی تصمیم‌های فردی و مجموعه اتفاقاتی که این روزها در سینمای ایران اتفاق می‌افتد باعث شد که به این نتیجه برسم که فیلم بعدی‌ام را هم در خارج از ایران کار کنم.

این کارگردان با اشاره به لغو مجوز ساخت فیلم اصغر فرهادی گفته است: مثلا همین داستان مربوط به اصغر فرهادی و فیلمی که مجوز گرفته بود و بعد ناگهانی تصمیم می‌گیرند آن را متوقف کنند. اصلا باورم نمی‌شود. چطور می‌توان نسبت به ارزش‌های معنوی یک کار فرهنگی بی‌توجه بود.

کیارستمی درباره حرف‌های اصغر فرهادی در جشن سینما که از سوی شمقدری دلیل لغو مجوز فیلم او اعلام شد می‌گوید: این حرف‌ها آرزوی یک فیلم‌ساز بوده برای دیگر همکارانش که در ایران نیستند تا فیلم در کشور مادری‌شان بسازند. ممکن است این حرف آرزوی یک نفر نباشد، اما طبیعتا نباید با فردی که آرزویش شبیه او نیست به شکل تادیبی برخورد کنیم. مثل این می‌ماند که ما برای همه بیماران شفای عاجل طلب کنیم و میان این انسان‌های بیمار، فرد گناه‌کاری هم باشد، پس باید برای کسی که چنین دعایی کرده مجازات هم در نظز بگیریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016