جمعه 12 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جداکردن مبتلایان به ایدز مخفی کاری آنها را به دنبال دارد

مدیرکل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه بامواد مخدر با تاکید بر اینکه نباید مبتلایان به ایدز را از جامعه جدا کرد گفت: این شیوه مواجهه موجب مخفی کاری ایدز و گسترش شیوع آن می‌شود.

محمدباقر صابری زفرقندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مقوله بهداشت معتقدند که افراد به ایدز مبتلا هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. با این وجود درمانگران و کادر درمانی نباید از مبتلایان به ایدز فاصله بگیرند و فکر کنندکه ایدز در طول درمان به آنها منتقل می شود.

وی ادامه داد: مبتلایان به ایدز را نباید در اتوبوس جدا قرار داد یا آنها را ایزوله کرده و در اماکنی جدا نگهداری کرد. راههای انتقال ایدز تعریف شده است و ایزوله کردن به نفع کنترل ایدز نیست.


به گفته مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر جدا سازی و انگ زدن به مبتلایان ایدز مخفی کاری آنها را در پی دارد و باعث می شود خود را معرفی نکنند. مخفی کاری در بیماری ایدز موجب بروز مشکل در سطح جامعه می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زفرقندی افزود: وقتی به مبتلایان به ایدز انگ می زنیم در خفا این بیماری را گسترش می دهیم. همین امر کنترل را مشکل می کند.

وی تاکید کرد: مبتلایان به ایدز باید همانند مردم عادی زندگی کرده و از آنها جدا نشوند. بغل کردن، دست دادن، بوسیدن و استفاده از حوله مشترک ایدز را منتقل نمی کند و نباید به این بهانه ها معتادان و مبتلایان به ایدز را جدا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016