شنبه 13 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آشنا نبودن با ساحل و ویژگی های موج دریا،علت غرق شدن افراد در دریای خزر

تهران - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با هشدار نسبت به خطرات شنا در مناطق شنا ممنوع دریای خزر در فصل تابستان گفت: آشنا نبودن با وضعیت ساحل، ویژگی های موج ، وجود جریان های شكافنده مرگبار و فنون شنا مهمترین دلایل غرق شدن شناگران در سواحل دریای خزر است.

'حیدر حیدری ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:عوامل یاد شده، سالانه سبب غرق شدن تعداد زیادی از شناگران و گردشگران غیر بومی در آب های ساحلی دریای خزر می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای ثبت شده نیروهای امداد و نجات دریایی هلال احمر، سالانه 80 تا100 نفر در دوره های كوتاه مدت فصل شنا در مناطق ساحلی دریای خزر غرق می شوند كه این مساله باعث هدر رفتن هزینه های مالی بسیاری می شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب كه تلفات انسانی در دریای خزر دلایل مختلفی دارد، گفت: این تلفات در فصل گرما، یعنی از اواسط خرداد ماه تا اوایل مهر ماه بیشتر از سایر ماههای سال است.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره نحوه برخورد شناگران با جریان شكافنده ( نوعی امواج خطرناك دریایی) افزود: افرادی كه می خواهند وارد آب های عمیق با عمق بیشتر از یك و نیم متر دریا شوند، نه تنها باید شنا را به خوبی بدانند بلكه باید به توان فیزیكی خود نیز ایمان داشته باشند چرا كه شنا كردن طولانی در دریا با دانستن فن شنا متفاوت است.

حیدری درباره نشانه های جریان های شكافنده دریای خزر افزود:سواحل گیلان و مازندران به طور عمده ماسه ای است و در این برخی مناطق این سواحل علائمی شبیه اشكال هلالی به وجود می آیند كه نوك هلال، محلی است كه جریان شكافنده تشكیل می شود از این رو باید محل هایی برای شنا انتخاب شود كه طرح سالم سازی دریا به اجرا در آمده است .

وی درباره نقش اطلاع رسانی در كاهش تلفات جانی افزود: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه های مختلف می تواند برای كاهش تلفات انسانی بسیار مؤثر باشد و رسانه های جمعی می توانند نقش ویژه ای در اطلاع رسانی و كاهش تلفات ناشی از غرق شدن شناگران در دریای خزر ایفا كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یاد آور شد: نیروهای اعزام سریع هلال احمردر قالب گروههای امداد و نجات دریایی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات امدادی در مواقع بروز حوادث و سوانح دریایی در استان‌های شمالی و جنوبی كشور هستند.

حیدری با هشدار دوباره درباره خطرات احتمالی شنا در مناطق ناشناخته و شنا ممنوع به مسافران عازم مناطق شمالی كشور از آنان خواست در مناطق امن و طرح های ایجاد شده سالم سازی دریا كه با حضور ناجیان غریق و عوامل امداد و نجات هلال احمر تجهیز شده اند، شنا كنند.

هم اكنون ‎ 16پایگاه امداد و نجات دریایی و ‎ 42پایگاه امداد و نجات ساحلی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و شرقی، كردستان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016