شنبه 13 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نجفی: استاندارد سینمایی قابل تعریف است، ما نداریم

عضور شورایعالی سینما درباره کیفیت تولیدات سینمای ایران در سال‌های اخیر تأکید کرد: استاندارد در سینما قابل تعریف است، اما ما نداریم و به جای تلاش برای رسیدن به شرایط استاندارد، بیشتر کارها را رها کرده‌ایم.

احمد نجفی تهیه‌کننده، عضو شورایعالی سینما و بازیگر سینما در ارتباط با بحث استاندارد در سینمای ایران به خبرنگار مهر گفت: ما بحث استاندارد در سینمای ایران در شورایعالی سینما نیز مطرح کردیم و حتی در ارتباط با آن مواردی را عنوان کردیم.

وی افزود: برای رسیدن به استاندارد باید در ابتدا امکانات و تجهیزات را به روز کنیم. از طرف دیگر با سرمایه‌گذاری‌های مناسب می‌توانیم اثر مورد نظر را تبدیل به یک فیلم با رعایت استاندارهای جهانی کنیم. البته باید در نظر بگیریم برای رسیدن به این شرایط باید چهارچوب اصلی یک فیلم که همان فیلمنامه است را مورد توجه قرار دهیم. در انتهای این زنجیره نیز ساخت سالن‌های با کیفیت می‌تواند نمایشگر خوبی برای یک فیلم باشد.

نجفی ادامه داد: ما برای رسیدن به شرایط ایده‌آل و استاندارد نیاز به یک انقلاب اداری داریم. متاسفانه برای تامین تجهیزات و امکانات، بروکراسی زیاد است. ما در نظر داشتیم هلکوپترهایی را وارد کشور کنیم که بر روی آنها لنز قرار می‌گیرد و فیلمبرداری انجام می‌شود.

به جای اینکه برای یک ساعت فیلمبرداری با هلیکوپتر 10 میلیون تومان هزینه کنیم می‌توانستیم این تجهیزات را وارد کنیم.

اما متاسفانه به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی منطقه امکان اینکه آنها را وارد کنیم وجود نداشت. در صورتی که در سینمای دنیا از این امکانات به خوبی استفده می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی تاکید کرد: حدود 17 سال پیش در شوروی سابق من تاسیستاتی را برای سینما دیدم و از آنها فیلم گرفتم تا بتوانیم وارد کشور کنیم و انها را به صورت سی‌دی در اختیار فارابی گذاشتم، اما آقایان حتی وقت برای دیدن‌ آن هم صرف نکردند.

نجفی با اشاره به مشکلات فیلمنامه در سینمای ایران گفت: در فیلمنامه‌نویسی یه یک معضل تاریخی گرفتار شده‌ایم. من خودم اگر چهار فیلمنامه خوب پیدا کنم حتما تمامی آنها را خریداری می‌کنم. متاسفانه در کشور ما فیلمساز مولف نیز کم است. ما نیاز به فیلمنامه‌های حرفه‌ای داریم تا به استاندارهای لازم دست پیدا کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: با وجود تمام این شرایط بازهم تأکید می‌کنم استاندارد در سینما قابل تعریف است، اما ما نداریم و به جای تلاش برای رسیدن به شرایط استاندارد، بیشتر کارها را رها کرده‌ایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016