چهارشنبه 17 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازار ايران به كشور چين واگذار شده است

عملکرد دولت در مدیریت اقتصاد کشور قابل قبول نیست و این مساله مشکلات زیادی را برای کارفرما‏، کارگر‏، فعالین اقتصادی و دیگر بخش‌های مرتبط با اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

ایلنا: نماینده سابق تبریز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم از روند رو به رشد بیکاری در استان آذربایجان شرقی انتقاد کرد.

شکور اکبرنژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این زمینه گفت: ‌طی چند سال اخیر و همزمان با انجام سفرهای استانی دولت‏، نه تنها اشتغال در استان آذربایجان شرقی رشد نداشته‏، بلکه بیکاری نيز در این استان افزایش داشته است.

وی با انتقاد از سیاست‌های داخلی دولت در زمینه برنامه ریزی برای مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه عملکرد دولت در مدیریت اقتصاد کشور قابل قبول نیست و این مساله مشکلات زیادی را برای کارفرما‏، کارگر‏، فعالین اقتصادی و دیگر بخش‌های مرتبط با اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با اشاره به بازدیدهایی که از مناطق صنعتی تبریز داشته است خاطرنشان کرد: با اینکه تبریز یکی از شهرهای صنعتی کشور محسوب می‌شود‏، بسیاری از کارگاههای صنعتی این کشور به دلیل مشکلات اقتصادی اقدام به تعدیل و یا اخراج نیروهای خود کردند که این مساله آمار بیکاری در استان آذربایجان شرقی را به شدت افزایش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اکبرنژاد در تشریح علت افزایش بیکاری در این استان گفت: متاسفانه دولت‏، گفتمان مناسبی را در روابط داخلی و همچنین در برخورد با مسائل داخلی اتخاذ نکرده است، که این مساله ناشی از عدم تسلط آن‌ها بر مسائل کلان کشور است.

وی معتقد است: عدم برنامه ریزی مناسب در سیاست خارجی‏ منجر به از دست رفتن فرصت‌های صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه می‌شود که در همین راستا کشور ایران، فرصت استفاده از بازار کشورهایی مثل افغانستان‏، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه را از دست داده است.

نماینده تبریز در مجلس هشتم اشکال در برخورد با مشکلات داخلی را یکی دیگر از علت‌های ضعف اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: بازار داخلی کشور به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب به کشور چین واگذار شده است که ادامه این روند تاثیر مستقیم بر افزایش بیکاری در جامعه می‌گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016