چهارشنبه 17 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 آذر» افزايش دستگيري سارقان زن، مهر
30 مرداد» تهران در‌ قرق سه ‌میلیون موتورسوار، خبرآنلاین
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشدید مبارزه با موتور سواران سارق مطالبه مردم از نیروی انتظامی

تهران - برخورد با موتورسوران سارق كه اقدام به دزدی كیف و تلفن همراه عابران و به وی‍ژه بانوان می كنند نگرانی هایی را بین مردم ایجاد كرده و تشدید مبارزه نیروی انتظامی با اینگونه سرقت ها به یكی از مطالبه های اصلی آنان از پلیس آگاهی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این روزها كیف قاپی یكی از جرایمی است كه بیشتر متوجه بانوان است و آنان احساس خطر بیشتری نسبت به مردان در بروز اینگونه موارد دارند.

در بسیاری از موارد به دلیل گیر كردن بند كیف در دست زنان، آنان به زمین خورده و آسیب های جسمی نیز علاوه بر خسارات مالی بر آنان تحمیل می شود.

البته مشكل در مواقع بروز چنین جرایمی این است كه به دلیل كمین كردن سارقان و عبور عادی آنان در خیابان ها و معابر شك و تردیدی ایجاد نمی كند كه مردم هوشیار شده و یا به نیروی انتظامی اطلاع دهند به همین دلیل فاصله بین وقوع جرم و آگاهی پلیس از موضوع تا رسیدن آنان به محل وقوع جرم فرصت مناسبی را در اختیار سارقان قرار می دهد كه از محل حادثه بگریزند.

گرچه در برخی مواقع سارقان موتور سوار با موانع مردمی و درگیر شدن عابران با آنان نمی توانند از مهلكه فرار كنند اما همیشه هم بخت واقبال با مالباخته نیست.

در این زمینه نوع برخورد و مجازات سارقان موتور سوار مانند مجازات آنان در ملاء عام و محل وقوع جرم شاید بتواند در كمتر شدن موارد بعدی چنین جرایمی موثر واقع شود و مردم نیز احساس امنیت بیشتر كنند.

البته پلیس آگاهی نیروی انتظامی مبارزه با تمامی جرایم را در دستور كار خود داشته و در چند روز گذشته پیگیری این مطالبه مردم نیز در اولویت كاری این نیرو بوده است كه كشف دو باند بزرگ كیف قاپ در شهرری و قم نمونه این عملیات است.

در همین زمینه رییس كلانتری 172 حضرت عبدالعظیم از دستگیری پنج كیف قاپ حرفه ای در جنوب پایتخت طی اجرای طرح ' امنیت محله محور ' خبر داده و گفته است : متهمان لحظاتی پس ار ارتكاب جرم با راهنمایی شاكی شناسایی و به دام افتادند.

سرگرد 'علیرضا ناصری نژاد' رییس كلانتری 172عبدالعظیم در تشریح جزییات این عملیات خاطر نشان كرد: در راستای اجرای تدابیر رییس پلیس تهران بزرگ و درخواست شهروندان در خصوص اجرای طرح امنیت محله محور و پاكسازی مناطق آلوده و برخورد با سارقان و كیف قاپ ها ،ماموران این یگان اقدام به گشتزنی در محدوده استحفاظی خود كردند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت:عصر روز گذشته (سه شنبه) ماموران دایره پیشگیری كلانتری هنگام گشتزنی در شهرری حوالی میدان 'بشارت' ناگهان با مرد جوانی كه سراسیمه و مضطرب به نظر می رسید، روبرو شدند.

وی اظهار داشت: داخل بوستان در حال استراحت بودم كه چند نفر ساك بنده را به سرقت بردند. به دنبال اظهارات مالباخته ماموران با گرفتن مشخصات سارقان رسیدگی به موضوع را در دستور كار خود قرار داده و طرح مهار را در محدوه های جرم خیز به اجرا گذاشتند.

سرگرد ناصری نژاد اضافه كرد: واحد گشت با راهنمایی شاكی اقدام به شناسایی و گشت زنی كرد و دقایقی بعد موفق شد سارقان را در موقعیت بوستان شناسایی و طی یك عملیات ضربتی هر پنج نفر را دستگیر كند.

در بازجویی ها پلیسی ماموران دریافتند متهمان از سارقان حرفه ای و كیف قاپ های سابقه دار جنوب پایتخت هستند، به همین منظور پرونده ای در این رابطه تشكیل و به همراه متهمان برای رسیدگی تخصصی تر به پایگاه نهم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ارجاع شدند.

فرمانده انتظامی استان قم نیز از دستگیری بزرگترین باند سارقان كیف قاپ و داخل خودرو با 181 فقره سرقت در قم خبر داد.

سردار ' مهدی توكلی' در تشریح این خبر، گفت : در پی وقوع كیف قاپی و سرقت داخل خودرو در قم ، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور كار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: سارقان با تعقیب اتومبیل های تك سرنشین كه سرنشین آنها عمدتاً خانم بوده ، در فرصت مناسب اقدام به قاپیدن كیف و یا تخریب شیشه خودرو نموده و كیف آنها را سرقت می كردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرمانده انتظامی استان یاد آور شد :با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده ، تیم های عملیاتی ویژه فعال شدند كه یكی از سارقان توسط عوامل گشت تیم عملیاتی پلیس آگاهی این فرماندهی ، شناسایی و در تعقیب و گریز دستگیر شد.

سردار ' توكلی' ادامه داد، بعد از دستگیری متهم همدستان وی در انجام سرقت ها ، از جمله سركرده اصلی باند كه در یكی از شهر های اطراف استان قم سكونت داشت و تنها برای ارتكاب سرقت به قم می آمد ، شناسایی شدند.

وی بیان داشت :همدستان متهم كه 8 نفر هستند همگی سابقه دار هستند و در تعقیب و مراقبتهای شبانه روزی توسط تیم های عملیات ویژه دستگیر شدند .

فرمانده انتظامی استان قم در پایان گفت: در تحقیقات تكمیلی و ادله بدست آمده و شناسایی شهود ، كلیه متهمان لب به اعتراف گشوده و به ارتكاب 181 فقره سرقت كیف قاپی و داخل خودرو اعتراف كردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016