پنجشنبه 18 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاپور قريب از سينمای ايران؛ غريبانه رفت

ميرعلايی در تشييع پيکر قريب گفت: قريب يک کارگردان خوب و خدمتگزار سينمای کشور بود. مسيری که قريب در طول رسيدن به بالا‌ترين مراحل کارگردانی طی کرد؛ می‌تواند برای جوانان و همه ما يک درس باشد.


ايلنا: مراسم تشييع پيکر مرحوم شاپور قريب؛ کارگردان سينمای ايران؛ صبح امروز(۱۸ خرداد) با حضور علاقمندان و مديرعامل و اعضای خانه سينما، مديرعامل بنياد سينمای فارابی و خانواده مرحوم قريب در تالار وحدت برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار ايلنا، داريوش اسدزاده؛ بازيگر پيشکسوت سينمای ايران؛ در اين مراسم با اشاره به دوستی و آشنايی ديرينه خود با شاپور قريب گفت: من از سال ۱۳۲۷ با شاپور قريب آشنا بودم و بيش از ۶۰ سال اين دوستی ادامه داشت و در اين مدت هيچ‌گاه يادم نمی‌آيد که از او کدورتی ديده باشم.

وی ادامه داد: قريب يک نويسنده و کارگردان خوب بود که علاوه بر هنرمندی، ايمان و صفای خوبی داشت و امروز ما با کمال تاسف يک نابغه در سينما را از دست می‌دهيم. کسی که با فيلم‌هايی همچون هفت‌تير‌های چوبی جوايز خوبی برای سينمای ايران کسب کرد.

همايون اسعديان نيز با ذکر ياد شاپور قريب گفت: در اينجا بايد از اصغر فرهادی تشکر کنم که زمانی که بزرگ‌ترين جايزه سينمايی را دريافت کرد به ديدن شاپور قريب رفت و بايد از عباس رافعی تشکر کنم که شاپور قريب را فراموش نکرد.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم تشييع هنرمندان به صورت مختصر گفت: اين‌گونه مراسم‌ها با تعداد کم جمعيت در حدشان هنرمندانی همچون شاپور قريب نيست. امروز بايد به سينمای ايران تسليت گفت که يکی از بزرگ‌ترين کارگردان‌های خود را اين گونه از دست می‌دهد.

همسر شاپور قريب نيز درحالی که بسيار محزون و گريان بود؛ با تشکر از حضور اهالی هنر در اين مراسم گفت: امروز همه ما در مهمانی شاپور قريب حضور داريم و با عشق شاپور را به دست خدا می‌سپاريم هر چند از دست دادن ۵۰ سال عشق بسيار سخت است.

احمد ميرعلائی مديرعامل بنياد سينمای فارابی نيز گفت: قريب يک کارگردان خوب و خدمتگزار سينمای کشور بود. مسيری که قريب در طول رسيدن به بالا‌ترين مراحل کارگردانی طی کرد؛ می‌تواند برای جوانان و همه ما يک درس باشد.

وی ادامه داد: ما بايد به دنبال اين باشيم که در زمان زنده بودن به همديگر توجه کنيم زيرا قريب واقعا غريب بود و حتی در خانه خود نيز تنها بود و من بايد از همسر ايشان تشکر کنم که از ايشان مراقبت کرد و باعث شد قريب بعداز بيماری فراموش نشود.

در اين مراسم هنرمندانی همچون محمدمهدی عسگرپور، همايون اسعديان، داريوش اسدزاده، حبيب اسماعيلی، جهانگير جهانگيری، مرتضی شايسته، افسانه بايگان، سيدجواد هاشمی، پوری بنايی، عباس رافعی، محمد احمدی و احمد ميرعلائی حضور داشتند.

مراسم يادبود شاپور قريب شنبه ۲۰ خرداد ساعت ۳۰/۱۸ الی ۲۰ در مسجد نور ميدان فاطمی برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016