شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهارت آموزی زمینه ارتكاب به جرم را در كشور كاهش داد

ایرنا - رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور گفت: مهارت آموزی در كنار چرخه اصلاحی و تربیت مددجویان زمینه ارتكاب به جرم را در كشور كاهش داده به طوری كه نرخ بازگشت به زندان در بین مددجویان حرفه آموزی شده دو تا سه درصد است.

'غلامحسین اسماعیلی' روز شنبه در جریان سفر یك روزه به اراك در جمع خبرنگاران افزود: آمارها بیانگر آن است كه نرخ بازگشت به زندان مددجویانی كه مهارت آموزی نشده اند در كشور حدود 20 درصد است.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور اظهار كرد: درحال حاضر 70 رشته حرفه آموزی در ندامتگاه های سطح كشور با همكاری سازمان فنی و حرفه ای جریان دارد و مددجویان شركت كننده در این رشته ها با دریافت گواهینامه معتبر پس از آزادی از زندان می توانند با بهره مندی از تسهیلات اشتغالزا بستر زندگی سالم را مهیا كنند.

اسماعیلی توضیح داد: هم اكنون 255 ندامتگاه، اردوگاه مواد مخدر و كانون های اصلاح و تربیت در كشور با موازین اصلاح رفتار اسلامی و برنامه های غنی فرهنگی و حرفه آموزی در تربیت و اصلاح مددجویان فعالیت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی بیان كرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی مجموعه ندامتگاه ها در استان ها باید از حریم مسكونی به محدوده خارج شهرها انتقال یابند كه با پیگیری سازمان زندان ها این مهم پس از ده سال تعلل قانونی در حال اجراست.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور صدور احكام جایگزین حبس را ابتكاری مهم برای حبس زدایی و بهبود كیفیت انسان سازی و اصلاح رفتاری بزهكاران عنوان كرد.

وی فعالیت های فرهنگی، ارتقای جایگاه امنیتی، طبقه بندی تخصصی زندان ها و بهبود شرایط رفاه و بهداشت زندانیان را از اولویت های سازمان زندان های كشور عنوان كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016