شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزييات تازه از شکنجه مرگبار پسر ۹ ساله توسط پدر

روزنامه شرق ـ مردی که متهم است فرزند ۹ ساله خود را شکنجه کرده و او را به قتل رسانده است برای برگزاری محاکمه به دادگاه کيفری استان البرز معرفی شد.

پسربچه ۹ ساله که علی نام داشت روز ۲۵ دی سال گذشته توسط پدرش به بيمارستان شهيد باهنر کرج منتقل شد و پزشکان بعد از بررسی علايم حياتی اين کودک متوجه شدند او فوت شده است. زمانی که پرستاران خواستند اين خبر را به پدر علی اعلام کنند متوجه شدند او بيمارستان را ترک کرده است.

بعد از آن به دليل وجود آثار کودک‌آزاری روی بدن متوفی موضوع به پليس گزارش شد و پزشکان شرح دادند روی دست و سينه علی علايم سوختگی با سيگار و فلز داغ وجود دارد و همچنين معاينه‌ها نشان می‌دهد او مورد آزار جنسی نيز قرار گرفته است.

ماموران بعد از انتقال جنازه علی به پزشکی قانونی، با توجه به مشخصاتی که پدر مقتول در فرم پذيرش بيمارستان نوشته بود به خانه او رفتند اما فهميدند آدرسی که مرد فراری اعلام کرده، جعلی است و وجود خارجی ندارد. چند روز بعد مردی به بيمارستان باهنر رفت تا از علی خبر بگيرد. ماموران حراست نيز او را بازداشت کردند و به پليس تحويل دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين مرد که از دوستان پدر علی بود، متهم ۳۱ ساله به نام ارسلان را معرفی کرد و نشانی خانه او را به ماموران داد. به اين ترتيب ارسلان دستگير و تحقيقات قضايی از او در دادسرای جنايی کرج آغاز شد. در همين زمان پزشکی قانونی در نامه‌ای علت مرگ علی را خونريزی مغزی بر اثر وارد شدن ضربه اعلام و تاييد کرد روی پيکر مقتول آثار سوختگی و ضرب و جرح و همچنين تجاوز ديده می‌شود.

ارسلان در بازجويی‌ها اتهام قتل را قبول نکرد. او که در زمان انتقال فرزندش به بيمارستان مدعی شده بود علی هنگام بازی از پله‌ها پرت شده و سرش به ديوار خورده است اين بار گفت برای تنبيه فرزندش، او را با شلنگ زده و با قاشق داغ بدن وی را سوزانده است اما قصد نداشت پسرش را بکشد. متهم که به ماده مخدر شيشه معتاد است در بازجويی‌ها گفت: «چند وقت قبل به دليل اختلافاتی که با همسرم داشتم او به حالت قهر خانه را ترک کرد و به منزل پدرش در شهرستان رفت. بعد از آن من با علی تنها شدم. روز حادثه گوشی موبايل خريدم و آن را در خانه گذاشتم. شب وقتی برگشتم فهميدم علی گوشی را گم کرده است. او را دعوا کردم و خواستم هرچه زودتر آن را پيدا کند. علی کمی جست‌وجو کرد اما نتوانست گوشی را بيابد برای همين در حالی‌که به شدت عصبانی شده بودم با شلنگ او را کتک زدم بعد قاشقی را داغ کردم و روی تنش گذاشتم اما مشکل خاصی برای علی پيش نيامد و او به حمام رفت. هرچه منتظرش شدم برنگشت. برای همين داخل حمام رفتم و ديدم غش کرده است او را به اتاق بردم و خواباندم بعد يکی از دوستانم را خبر کردم و با هم در خانه مواد کشيديم. صبح وقتی بيدار شدم علی هنوز زنده بود و نفس می‌کشيد. من به پيشنهاد دوستم او را به بيمارستان بردم و بعد از ترس دستگيری فرار کردم.»

اين متهم ادامه داد: «من اتهام تجاوز به علی را قبول ندارم و نمی‌دانم پزشکی قانونی به چه دليل چنين نظری داده است.»در روزهايی که ارسلان در بازداشت به سر می‌برد پليس به تحقيق درباره اين مرد ادامه داد و متوجه شد او قبلا دو بار به اتهام رابطه نامشروع و کودک‌آزاری بازداشت شده بود. همچنين فاش شد اين مرد از طريق ساخت پايپ و خريد و فروش موادمخدر زندگی‌اش را تامين می‌کند.

ارسلان درباره اتهام کودک‌آزاری که قبلا به وی نسبت داده شده بود، گفت: «قبلا هم يک‌بار ديگر همسرم قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود. من آن زمان خيلی علی را کتک می‌زدم و بارها بدن او را با سيخ کباب داغ کردم و با سيگار سوزاندم تا اينکه يکی از همسايه‌ها به اورژانس اجتماعی خبر داد و ماموران مرا بازداشت کردند اما بعد از چند روز آزاد شدم.»

پرونده برای تکميل شدن به ثبت اظهارات مادر علی نيز نياز داشت. به همين دليل ماموران زن جوان را پيدا کردند. او که از شنيدن خبر فوت فرزندش شوکه شده بود به ماموران گفت: «بعد از ازدواج متوجه رفتارهای نادرست ارسلان شدم. او اعتياد داشت و شکاک بود. هروقت از خانه بيرون می‌رفت مرا زندانی می‌کرد. وقتی هم عصبانی می‌شد کتکم می‌زد. او بارها من را به حمام برد و زير دوش آب سرد با شلنگ کتکم زد. ارسلان چند جای بدنم را هم سوزانده که آثار آن هنوز از بين نرفته است. همين رفتارهای او باعث شد برای طلاق اقدام کنم و حتی از پزشکی قانونی نامه‌ای گرفتم که ثابت می‌کند من در خانه شوهر شکنجه شده‌ام.»

اين زن ادامه داد: «زمانی‌که خواستم پرونده طلاق را پيگيری کنم متوجه شدم باردار هستم. بعد از به دنيا آمدن علی هم شوهرم حاضر به جدايی نشد. من می‌خواستم حضانت علی را بر عهده بگيرم ولی ارسلان می‌گفت اجازه نمی‌دهد پسرم را ببينم. همين اتفاق باعث شد به خاطر فرزندم در خانه اين مرد بمانم و تمام سختی‌ها را تحمل کنم اما هر از گاهی طاقتم تمام می‌شد و به خانه پدرم می‌رفتم.»

بازپرس جنايی بعد از اتمام تحقيقات مقدماتی برای ارسلان قرار مجرميت صادر کرد و اکنون پرونده با صدور کيفرخواست در اختيار قضات شعبه اول دادگاه کيفری استان البرز قرار گرفته است و ارسلان به‌زودی محاکمه می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016