پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران:۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در استان تهران بیکارند

خبرگزاری فارس: استاندار تهران با بیان اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در استان تهران بیکارند گفت: تمام درخواست‌ها و پرونده‌های که برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها می‌رود روی هم انباشته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس؛ مرتضی تمدن در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارش از عملکرد بانک‌ها در شورای اشتغال اماده شده و بانک‌هایی که برای ایجاد اشتغال همکاری نکرده‌اند معرفی شده است.

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم بانک‌هایی که برای ایجاد اشتغال همکاری نکرده‌اند از سال جدید نیز امیدی به همکاری این بانک‌ها نیست ولی تقاضامندیم به نیات رئیس‌جمهور در ایجاد اشتغال توجه کند.

تمدن با اشاره به اینکه دچار افراط و تفریط شده‌ایم گفت: در سیستم بانکی در یک زمان به شکلی اقدام می‌شود که فساد بانکی رخ می‌دهد و از طرف دیگر آنقدر سیاست‌ها انقباظی می‌شود که تمام درخواست‌ها و پرونده‌هایی که برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها می‌رود روی هم انباشته شده است.

استاندار تهران ادامه داد: سیاست‌ اعتدال در سیستم بانکی باید رعایت شود و باعث اشتغال بیشتر شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از بانک‌ها در ایجاد اشتغال همکاری خوبی داشته است گفت: بعضی دیگر از بانک‌ها عملکرد منفی در ارائه تسهیلات و اشتغال‌زایی داشته‌اند.

وی به تعداد بانک‌هایی که تاکنون عملکرد خوبی در اعطای تسهیلات به اشتغال‌زایی داشته‌اند گفت: تا کنون 4 بانک همکاری کرده است و بقیه بانک‌ها عملکرد متأسف و ضعیف داشته است.

تمدن در ادامه درباره مصوبات شورای اشتغال استان تهران گفت: کار شورای اشتغال این است که تمام ظرفیت‌های موجود در استان تهران را به کار گیرد تا برای نیروهای بیکار اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ظرفیت اشتغال در استان تهران 365 هزار نفر بوده است گفت: به این تعهد عمل شده است. امروز در شورای اشتغال تیم راستی‌آزمایی اعزام می‌شود و آمار ایجاد اشتغال را به صورت نمونه‌ایی مورد سنجش قرار می‌دهد.

تمدن درباره تسهیلاتی که در سال جاری برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است گفت: بخشی از این تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی و غریب به 270 میلیارد تومان در بخش کشاورزی تسهیلات برای ایجاد شغل تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: 60 میلیارد تومان نیز در حوزه صنعت اعتبار برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه چه موانعی برای ایجاد اشتغال در استان تهران وجود دارد گفت: افرادی که به دنبال کار هستند باید سطح انتظار خود را در ادارات، سازمان‌های دولتی، و استخدام رسمی تجدید‌نظر دهند.

استاندار تهران گفت: افراد در حوزه اشتغال به اولین فرصت شغلی که ایجاد می‌شود تمکین کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تمدن اظهار داشت: متأسفانه برخی از بخش‌ها در ایجاد اشتغال خوب عمل نکرده است ولی موانع بیشتر به جنبه‌های ساختاری بر می‌گردد و به عنوان مثال سیستم بانکی در ایجاد اشتغال اصلا همکاری نکرد.

وی با بیان اینکه تعریف اشتغال متفاوت است گفت: نوع برداشت‌ها و نگاه به معقوله اشتغال بعضی وقت‌ها موجب می‌شود آمار متفاوتی را از نگاه‌های مختلف برداشت کنیم.

تمدن بیان داشت: در استان تهران 300 تا 400 هزار نفر بیکارند و باید برای آنها اشتغال ایجاد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016