پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مواد مخدر، تهدید اول امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است

مواد مخدر، تهدید اول امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است و ما علی‌رغم اینکه این تهدید توان و هزینه‌های زیادی را برای کشورمان تحمیل کرده، باز هم در مقابل آن می‌ایستیم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

ایلنا: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با نماینده ویژه نخست وزیر استرالیا در امور افغانستان و پاکستان، اجرای ساز و کار همکاری منطقه‌ای را برنامه‌ای مناسب برای ایجاد ثبات در افغانستان دانست.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ طه طاهری در این دیدار که در محل مجموعه فرهنگی شقایق تهران برگزار شد، گفت: کارنامه حضور کشورهای حاضر در افغانستان در چند سال گذشته مثبت نبوده و متاسفانه تاثیری در تغییر مثبت اوضاع آن کشور نداشته است، جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش‌ها و هزینه‌های بسیاری را در این خصوص صرف کرده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور استرالیا در افغانستان در جهت توسعه اقدامات اقتصادی و کمک به ایجاد ثبات در آن کشور نکته بسیار مهمی است.

قائم مقام دبیرکل ستاد در ادامه، با اظهار نگرانی از وضعیت مواد مخدر در افغانستان گفت: اطلاعات و شواهد موجود نشان می‌دهد استان‌هایی که می‌گویند کاهش کشت داشتند، برخلاف ادعایشان در کشت حشیش و شاهدانه بالای ۲۰۰ هکتار افزایش داشته‌اند و استان‌هایی هم که اعلام کردند کاهش کشت نداشتند، امسال با استفاده از بذر، تولید را به بالای ۶۰ کیلوگرم در هر هکتار رساندند، لذا برخلاف تصور جامعه جهانی وضعیت کشت مواد مخدر در آن کشور تا سال ۲۰۱۵ (سال خروج نیروهای خارجی از افغانستان) به همین شکل کنونی خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طاهری با اشاره به سابقه همکاری دو کشور همچون آموزش افسران مقابله‌ای اظهار داشت: اجرای ساز و کار همکاری منطقه‌ای و چندجانبه‌ای برای مسائل خاص افغانستان، برنامه مناسبی است که هر دو کشور می‌توانند برای برقراری ثبات در افغانستان انجام دهند.

وی بیان داشت: مواد مخدر، تهدید اول امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است و ما علی‌رغم اینکه این تهدید توان و هزینه‌های زیادی را برای کشورمان تحمیل کرده، باز هم در مقابل آن می‌ایستیم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016