پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيوا ارسطويی: مسئولان ارشاد در مورد کتاب هايم جواب مشخصی نمی‌دهند


۲ رمان و يک مجموعه داستان از شيوا ارسطويی، چند سال است برای اخذ مجوز در وزارت ارشاد مانده است. ارسطويی می‌گويد: دوست دارم آثارم در کشورم منتشر شود، اين موضوع چندان جالب نيست که کتاب‌هايم در کشورهای ديگر چاپ شوند.

ايلنا: بعداز گذشت چند سال، هنوز بعضی از کارهای شيوا ارسطويی مجوز دريافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، شيوا ارسطويی؛ نويسنده و مترجم ايرانی و برنده جايزه گلشيری درمورد اين آثار گفت: حدود ۵ سال است درحال تلاش برای اخذ مجوز انتشار يک مجموعه داستان و ۲ رمان، از وزارت ارشاد هستم. مسئوليت انتشار اين کتاب‌ها برعهده انتشارات روزنه است و متاسفانه تا امروز جواب درست و قطعی از طرف ارشاد به ما داده نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی درمورد اصلاحات اعمال شده در کتاب گفت: من در زمينه اصلاح هر قسمتی از کتاب‌هايم انعطاف لازم را به خرج می‌دهم و مشکل و موضع خاصی برای تغيير بخش‌های مورد نظر مسئولين ارشاد ندارم. اما متاسفانه مسئولين قسمت‌های مورد نظرشان را مشخص نمی‌کنند تا اصلاح لازم روی آن انجام بشود. به همين دليل مشکل اين کتاب‌ها هنوز حل نشده است.

اين نويسنده درمورد آخرين وضعيت اين کتاب‌ها گفت: اين آثار بعداز آخرين بازنويسی در نوروز امسال، مجددآ به وزارت ارشاد فرستاده شدند. از نظر من در حال حاضر، بخش حساسيت برانگيزی در اين کتاب‌ها وجود ندارد، اما در اين خصوص هنوز جوابی از وزارت ارشاد به ما داده نشده است.

ارسطويی همچنين درمورد رمان "افيون" گفت: چند سال پيش به دليل عدم دريافت مجوز، امکان چاپ آن در ايران فراهم نشد. با هماهنگی‌های لازم اين کتاب در کشور آلمان به چاپ رسيد. تا جايی که من اطلاع دارم، در آلمان استقبال خوبی از اين کتاب به عمل آمد و حتی پيشنهاداتی برای ترجمه آن به زبان آلمانی هم به من ارائه شد. اما من دوست دارم آثارم در داخل کشور منتشر شود، اين موضوع برای من چندان جالب نيست که کتاب‌هايم در کشورهای ديگر چاپ بشوند. اميدوارم زمينه‌ای برای تعامل با مسئولان ارشاد فراهم شود تا اين مشکلات با گفتگو حل شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016