سه شنبه 13 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رد نيمی از فيلم نامه‌های ارسال شده به وزارت ارشاد

خبرگزاری فارس:وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از رد نيمی از فيلم نامه های ارسال شده به وزارت ارشاد برای کسب مجوز ساخت به علت ضعف ساختارخبر داد و گفت:اينگونه نيست که ما به تمام فيلم نامه های ارسالی مجوز دهيم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سيد محمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولويت‌های اين وزارتخانه برای بحث فرهنگ عمومی گفت: يکی از اولويت‌های بسيار مهم ما در خصوص توجه فرهنگ عمومی بحث عفاف و حجاب است چرا که امروز تخريب عفاف و حجاب يکی از اهداف مهم غرب است.

وی افزود: در بحث عفاف و حجاب ما از تمام تشکل‌هايی که در اين خصوص برای حمايت از اين فرهنگ تلاش می‌کنند، حمايت می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقاد يکی از نمايندگان که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقادی به بحث عفاف و حجاب وجود ندارد، گفت: من به عنوان وزير هم نمی‌توانم در مورد ساير مجموعه‌ها چنين نظری بدهم. امروز تمام توجه اين وزارتخانه بحث حجاب و عفاف متمرکز شده است.

حسينی گفت: به عنوان مثال در يکی از جشنواره‌های خارجی که عنوان آن هفته فرهنگ ايران در ترکيه بود، حجاب مجری برنامه که اتفاقا مجری توانمندی بود، کمی مورد دار بود که ما بلافاصله تذکر داديم و اصلاح شد.

وی افزود: در خصوص هيئت نظارت بر مطبوعات نيز اين جلسات همگی ضبط می‌شود و نمايندگان محترم می‌توانند به راحتی ببينند که در اين جلسات چه کسانی از نشريات غربی حمايت می‌کنند و عده‌ای ديگر از آن حمايت می‌کنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود تصريح کرد:‌ در خصوص سينما نيز هيچکس از آن چه که امروز در سينما می‌گذرد، دفاع نمی‌کند. اما می‌توان گفت که سينما همواره در حال رشد بوده است.

حسينی گفت:‌ البته بايد جلوی برخی از ريشه‌های نفوذ فرهنگ غربی که به وسيله مراکز خاص در سينما منتشر می‌شود مقابله خواهد شد.

وی افزود: در خصوص بحث نمايشگاه‌ها نيز شما تلاش فوق‌العاده‌ای را در نمايشگاه بين‌المللی کتاب انجام می‌شود را می‌بينيد که در آنجا تمام دستگاه‌ها و نهادها مستقر هستند و بر کار نمايشگاه و حتی کار غرفه‌داران نيز نظارت می‌کنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور ۷ تا ۱۰ روحانی در مراکز تصميم‌گيری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت‌ها و اداره‌کل‌های اين وزارتخانه، گفت: حضور اين عزيزان تا حد زيادی می‌تواند از هرگونه ناهنجاری در عرصه کاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوگيری کند.

حسينی در ادامه سخنان خود تصريح کرد: حتی در بحث سينما بسياری از فيلمنامه‌هايی که ارسال می‌شود تاييد نمی‌شود و يا موارد اصلاحی شامل آن می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال يکی از اين فيلم‌نامه‌ها که مال يکی از کارگردانان مطرح نيز بود نزديک به ۱۷ مورد اصلاحيه خورد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد حمايت از بحث تشکل‌های مرتبط با عفاف و حجاب گفت: ما هر زمان که مطلع شويم تشکلی در اين خصوص در حال فعاليت است از آن حمايت می‌کنيم و خيلی کارها هم‌اکنون با تابلوی وزارت ارشاد انجام نمی‌شود.

حسينی در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مختلف سينمايی در خصوص شخصيت‌های مطرح گفت: هم‌اکنون در مورد بسياری از علما و همچنين شهيدان و شخصيت‌های بزرگ انقلاب اسلامی فيلم‌های بسيار مناسبی در حال ساخت است.

وی افزود: البته در سينما نيز بخش خصوصی در حال فعاليت است و البته بر آن نظارت صورت می‌گيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در خصوص کلمات لاتين در سال ۹۰ اصلاح تابلوی ۱۵۰۰ واحد صنفی را فقط در تهران داشتيم و نزديک به ۷۳۷ واحد صنفی متخلف به پليس اماکن ارجاع شده است.

حسينی گفت: در استان‌ها نيز نزديک به ۲۱ هزار واحد صنفی نيز که عنوان آنها واژه لاتين داشته است، شناسايی شده است و ۸ هزار مورد نيز اصلاح شده است.

وی افزود: درباره تبليغات کالای خارجی نيز من به اين نکته اشاره می‌کنم که در شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اين موضوعات تحت بررسی و بحث قرار دارد و مصوبات نيز ابلاغ شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: البته در بعضی از موارد نيز اختلافاتی وجود دارد که ممکن است کالايی نام شرکت قبلی داشته باشد اما در داخل توليد می‌شود و اگر نتواند کالای خود را توليد کند، کارگر ما بيکار می‌شود.

وی افزود: اينها مواردی است که ما بايد با وزارت صنعت و تجارت هماهنگ کنيم. تبليغ کالای خارجی تنها به معنای اين نيست که از خارج وارد خواهد شد. بلکه در داخل نمايندگی دارند و آنرا در داخل توليد می‌کنند.

حسينی گفت: از اين رو اصرار و تفريط بر اين مسائل نبايد انجام شود و ما نبايد تابع هيجانات و احساسات باشيم و به توليد داخلی ضربه بزنيم.

وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر کانون‌های فرهنگی مساجد مرکز توسعه فعاليت‌های قرآنی را داريم و در همين هفته در کميسيون اجتماعی دولت تصويب شد که اين مرکز تبديل به معاونت قرآنی خواهد شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فعاليت‌های قرآنی برای ما اصل و اساس است و اين معاونت انشاءالله می‌تواند بسيار فعال باشد و انشاءالله يک هفته قبل از پايان ماه مبارک رمضان نمايشگاه قرآن در مصلی آغاز خواهد شد و شما می‌توانيد ببينيد که ما چه فعاليت‌های قرآنی وسيعی در اختيار داريم که می‌تواند مايه مباهات جهانی اسلام باشد.

حسينی گفت: اين نمايشگاه يک ماه در مصلی تهران داير است و فضای تهران را عطر‌آگين می‌کند.

وی افزود: علاوه بر آن ما جشنواره‌های قرآنی نيز داريم که شامل استفاده از مضامين قرآنی در هنرهای مختلف است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته ۲۰۰ ميليون تومان اعتبار به فعاليت‌های قرآنی اختصاص پيدا کرد که اميدواريم نتيجه آن را امسال شاهد باشيم.

حسينی گفت: در بحث ديگر فعاليت‌های دينی بزرگداشت علما و احيای آثار آن‌ها است که در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی افزود: در بحث شعر مردم ما علاقه ويژه‌ای به آن دارند ما شعر آئينی را به آن رونق داديم و از شعر علوی و عاشورايی حمايت لازم را انجام داديم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در بحث فناوری‌های نوين ما هم‌اکنون ۳۰۰ خانه فرهنگ ديجيتال داريم که شامل محيط‌های پاک اينترنتی است که در اختيار جوانان قرار دارد.

حسينی گفت: در شبکه فرهنگ ديجيتالی ۵۰۰ خانه ديجيتال خواهيم داشت.

وی افزود: ما نياز به بازی‌های يارانه‌‌ای داريم تا جوانان ما نگاهشان به آن سو باشد از بازی‌های داخلی استفاده کنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح کرد:‌ در بحث کتاب، ما ۶۹ هزار عنوان انتشار کتاب داشتيم که رتبه اول خاورميانه را در اختيار ما قرار داد و هيچ کشور اسلامی در بحث کتاب رشد و پيشرفت نداشته است.

وی افزود: در کنار اين ما نمايشگاه‌های مختلفی همچون نمايشگاه بين‌المللی کتاب و ده‌ها نمايشگاه کوچکتر داريم.

حسينی با اشاره به توسعه کتابخانه‌ها در دولت نهم و دهم گفت:‌ اين توسعه نه تنها بی‌نظير بلکه کم‌نظير بوده است.

وی با اشاره به حضور بين‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه بين‌المللی گفت: دوستان می‌توانند ملاحظه کنند که طی ۲ تا ۳ سال اخير ده‌ها هفته فرهنگی برگزار کرده‌ايم و حضور هنرمندان را به کل کشور تعميم داده‌ايم و استان‌ها هرکدام در هفته فرهنگی ايران در يکی از کشورها حضور پيدا می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016