چهارشنبه 14 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تدوین سند ۵ ساله ملی حقوق کودک

مشاور وزیردادگستری از برگزاری نخستین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در محل وزارت دادگستری خبر داد و افزود: در سال جاری با نهایی شدن سند 5 ساله ملی حقوق کودک وظایف و چشم انداز اجرایی تمامی دستگاههای عضو مشخص می شود.

فاطمه باقری مکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ارائه گزارش عملکرد و گزارش ادواری جمهوری اسلامی ایران در خصوص مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دستور کار کنوانسیون حقوق کودک قرار دارد گفت: اولین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری برگزار و در این جلسه قرار شد سومین گزارش ادواری حقوق کودک به زودی تصویب و ارائه می شود.

وی افزود: شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک متشکل از وزیر دادگستری به عنوان رئیس و 16 عضو از نهادها و وزارتخانه ها، یک نفر از حوزه علمیه، سه نفر از نهادهای غیر دولتی، یک نفر وکیل دادگستری و نیز نمایندگانی از قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و کارشناسان فاقد حق رای هستند که در جلسات حضور دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




باقری مکی با اعلام این مطلب که ابلاغ مصوبات این شورا بر عهده وزیر دادگستری به عنوان رئیس این شورا است گفت: در نخستین جلسه این شورا آخرین وضعیت تدوین سند ملی حقوق کودک گزارش شد که این تدوین این سند چشم انداز 5 ساله به نیمه راه رسیده و در سال جاری به اتمام می رسد. با تدوین این سند تمامی وظایف سازمانهای عضو شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک مشخص شده و راهکارهای اجرایی آن برای پنج سال تعریف می شود.

وی گفت: نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت امور خارجه، سازمان بهزیستی، دفتر امور بانوان وزارت کشور، سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، نیروی انتظامی و شهرداری تهران در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016