چهارشنبه 25 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رصد کردن مسائل احتمالی زلزله تهران، باعث غفلت از سایر شهر‌ها شده است

ایلنا: رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی گفت: شاید رصد کردن مسائل زلزله در تهران باعث غفلت ما از رسیدگی به وضعیت سایر شهر‌ها و روستاهای کشور شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در جلسه امروز شورای شهر گفت: در مورد زلزله تهران و اینکه چه باید بکنیم آنقدر صحبت شده که یک جور تهران زدگی را ایجاد کرده است، شاید رصد کردن مسائل زلزله در تهران باعث غفلت ما از رسیدگی به وضعیت سایر شهر‌ها و روستاهای کشور شده است.

ریئس ستاد شورایاری‌های تهران یادآور شد: در خبر‌ها آمده است که در زلزله اخیر ۲۰ روستا به کلی ویران شده‌اند مگر می‌شود این روستا‌ها سکنه‌ای نداشتند باشند، این مسائل جای سوال دارد.

وی به تصاویر منتشر شده از زلزله اخیر اشاره کرد و افزود: در اغلب تصاویر اجساد کودکان به چشم می‌خورد این نکته مهمی است با توجه به اینکه زمان زلزله در وقت بعدازظهر بوده است چرا بیشتر کودکان آسیب دیده‌اند شاید این کودکان کار پای دارهای قالی بوده‌اند.چرا که اکثر آن‌ها برای کمک به خانواده بعدازظهر‌ها در کارگاه‌های قالی بافی مشغول بودند.

وی تاکید کرد: در بحث بیمه کردن حوزه فرش و کارگران فرش بافی قوانین وجود دارد، آیا کسی در این زمینه پاسخگو است؟ در تهران نیز کودکان کار وجود دارند و شاید این مشکل هم برای آن‌ها پیش بیاید، باید پیشگیری شود.

احمد مسجد جامعی در ادامه به آسیب‌های روحی و روانی بعد از زلزله اشاره کرد و افزود: علاوه بر مشکلات مالی و جسمی که برای افراد آسیب دیده به وجود می‌آید موضوع آسیب دیدگی روحی و روانی افراد در گیر در زلزله بسیار جدی است دراین زمینه تجربیات شهری وجود دارد و می‌توان از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی وغیر دولتی که در این زمینه کار کردهاند استفاده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی همچنین به استفاده از ظرفیت پهلونان و سرمایه اجتماعی آن‌ها برای کمک به زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: در زلزله بوئین زهرا که مرحوم تختی حضوری فعال داشت. صندوقی را به همین نام برای کمک به زلزله زدگان راه اندازی کردندکه همه می‌خواستند که کمک‌هایشان به این صندوق واریز شود. درحال حاضر نیز با وجود قهرمانان و پهلوانان می‌توان از این سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016