چهارشنبه 16 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران در سال نود ۷۰۰ بار لرزید

به گزارش سید هادی کسایی زاده از خبرگزاری مهر، وقوع روزانه دو زلزله خفیف در تهران در حالی برای مسئولان عادی شده که کارشناسان بارها در مورد وقوع زلزله‌ای با قدرت 7 ریشتر خبرداده اند. دراین میان به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران تنها می‌توان دو میلیون شهروند تهرانی را پوشش داد و در دو ساعت نخست 60 درصد تهرانیها (5میلیون نفر) زیر آوار جان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر تهران بر روی چند گسل مشا، ری شمالی و جنوبی، کهریزک، دارآباد ، نیاوران و گرمسار قرار گرفته به طوری که طبق ارزیابیهای صورت گرفته از سوی سازمانهای امدادرسان حدود 80 درصد مساحت تهران روی گسل قرار دارد.

این درحالی است که کارشناسان و مسئولان بحران کشور اعلام کرده اند وقوع زلزله در تهران حتمی است و تلفات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. هلال احمر تنها می تواند 10 درصد تهرانیها را پوشش دهد و بیش از نیمی از تهرانیها در زیر آوار با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

بر اساس این گزارش سال گذشته پایتخت 700 زلزله خفیف را تجربه کرد ولی هیچ اقدام عملی برای مقاوم سازی بافتهای فرسوده، تقویت زیرساختها، مقاوم سازی مراکز درمانی و بیمارستانی و حتی سبک سازی تهران انجام نشد.

مرگ 5 میلیون تهرانی در دو ساعت نخست وقوع زلزله

عزیزالله رجب زاده رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: روزانه 2 زلزله خفیف تهران را می لرزاند و مدیریت بحران تهران تنها می تواند دو میلیون شهروند تهرانی را در هنگام وقوع زلزله پوشش دهد و در دو ساعت نخست 60 درصد تهرانیها (5 میلیون نفر) زیرآوار جان می دهند.11 هزار کیلومتر لوله کشی گاز و 200 هزار شیر آب در خیابانها به تنهایی زندگی در تهران را وحشتناک می کند و ما به تنهایی نمی توانیم مردم را آماده زلزله کنیم و باید همه دستگاهها همکاری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس سازمان مدیریت بحران: 15 هزار هکتار بافت فرسوده داریم/ خانه هایتان را بیمه کنید!

گفته های رجب زاده در حالی است که حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر این باور است که این سازمان برای زلزله تهران آماده است و مشکلی نیست و در عین حال می گوید: بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده در تهران داریم. البته راهکار این مقام مسئول این است که تهرانیها با 15 هزار تومان ساختمانهای خود را بیمه کنند تا ضرر نکنند.

رئیس هلال احمر کشور: هشدارها ما موجب دلخوری دوستان شده/ فعال شدن گسل نیاوران یک میلیون تلفات دارد

در این خصوص ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مورد وضعیت تهران بعد از زلزله در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: بارها و بارها در مورد وضعیت تهران در زمان وقوع زلزله هشدار داده ام و حتی این هشدارها موجب دلخوری برخی دوستان شده است. حتی در شورای شهر تهران هم صحبت کردم و به متولیان مدیریت بحران پایتخت در خصوص زلزله احتمالی تهران هشدار دادم.

تنها لرزش گسل نیاوران یک میلیون تلفات بر جای می گذارد

وی با بیان اینکه هلال احمر، استانداری، شهرداری و مدیریت بحران کارهای خوبی را انجام داده اند گفت: هیچیک از این اقدامات کفایت حادثه بزرگ زلزله تهران را نمی کند. وقتی زلزله 7 ریشتری در تهران رخ دهد هیچ از این اقدامات دیگر به چشم نمی آید. به اعتقاد من باید تهران را خلوت کنیم. به عنوان مثال یک زلزله 6/8 ریشتری در گسل نیاوران تهران به تنهایی یک میلیون زخمی خواهد داشت.

با این همه انتقال کارکنان دولت از تهران، سبک سازی پایتخت، ایجاد پایتخت اداری و بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده می تواند بخشی از دغدغه های امدادی در هنگام وقوع زلزله تهران را مرتفع کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016