پنجشنبه 26 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهاجرت دختران از تبعات تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها است

ایلنا: یک حقوقدان مهاجرت خانواده‌ها یا دختران خواهان تحصیل به دانشگاه‌های استان‌های دیگر یا حتی خارج از کشور، فرار مغز‌ها و نخبه‌های کشور را ازتبعات تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها عنوان کرد.

به گزار ش خبرنگار ایلنا، اشرف گرامی زادگان در نشست خبری ائتلاف اسلامی زنان گفت: تفكيك جنسیتی دردانشگاهها مخالف با قانون اساسی، برنامه‌های توسعه و همچنین مخالف با اهداف چشم انداز کشور است که موجب پایین آمدن سطح علمی ما در منطقه و جهان می‌شود.

وی ادامه داد: تفکیک جنسیتی نیز افزایش مخالفت‌های داخلی و خارجی را به همراه دارد زیرا این عمل مخالف حقوق بشر و حقوق انسانی زنان است.

این حقوقدان همچنین به تبعات ناشی از سهمیه بندی جنسیتی اشاره کرد و افزود: بار منفی بی‌توجهی به حقوق زنان در جهت انتخاب آزاد رشته مورد علاقه در دانشگاه، محدود کردن انتخاب رشته‌های دانشگاهی به جهت جنس زن بودن، مهاجرت خانواده یا دختران خواهان تحصیل به دانشگاه‌های استان‌های دیگر یا حتی خارج از کشور، فرار مغز‌ها و نخبه‌های کشور از جمله این تبعات است که بی‌شک همین موضوع مشکلات زیادی را برای دختران و خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند.

گرامی زادگان تفکیک جنسیتی را غیر عقلانی و غیر قابل توجیه دانست و افزود: هیچ مطالعه‌ای بر روی این کار صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد این تنها دیدگاه شخصی افرادی است که عملکرد آن‌ها جامعه را هر روز با یک تنش مواجه می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی خاطرنشان کرد: آن‌ها کار خود را می‌کنند و هر‌گاه با یک اعتراض مواجه می‌شوند در صدد توجیه آن بر می‌آیند و با نقشه‌های محاسبه شده در گفت‌و‌گو‌های رسانه‌ای مساله را کوچک نشان می‌دهند تا به اهداف خود برسند.

این حقوقدان تاکید کرد: از بانیان تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها می‌خواهیم که سریعا نسبت به تصمیم خود تجدید نظر کنند زیرا در تاریخ اعمال آنان ثبت خواهد شد و به طور حتم قضاوت مردم به نفعشان نخواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016