پنجشنبه 9 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قائم مقام مدير شبکه آموزش: مرکز موسيقی صداوسيما مجوز ندهد، صدای فرهاد را پخش نمی‌کنيم

قائم مقام مدير شبکه آموزش و مدير طرح و برنامه‌ اين شبکه درباره‌ی پخش ترانه‌های فرهاد مهراد از برنامه «دستان» اظهار نظر کرد: برنامه «دستان» اگر از خانواده‌ی فرهاد مهرداد،‌ مرکز موسيقی و سرود صداوسيما و يا شبکه آموزش مجوز پخش نداشته باشد، آن را پخش نمی‌‌کند.

اسرافيل علمداری در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه برنامه «دستان» نمی‌تواند موسيقی غيرقانونی پخش کند، به گونه‌ای که اگر مجوز نداشته باشد جلوی آن گرفته می‌شود، افزود:‌ اگر مرکز موسيقی صداوسيما مجوز ندهد، موسيقی هر کسی باشد، نمی‌توانيم آن را پخش کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: برنامه روز جمعه ـ ۱۰ شهريور ماه ـ «دستان»، به بررسی و تحليل موسيقی پاپ اختصاص دارد؛ بر اين اساس اگر برای پخش ترانه‌های فرهاد، مجوز قانونی داشته باشيم، آنها را پخش می‌کنيم و لاغير، پخش نخواهد شد.

***

بر اساس اين گزارش ايسنا، در پی طرح دعوی از سوی خانواده مرحوم «فرهاد مهراد» در مجتمع قضايی شهيد صدر تهران به خواسته منع پخش آثار اين خانواده، شعبه ۸۰ دادگاه عمومی حقوقی اين مجتمع دستور موقت مبنی بر منع پخش آثار «فرهاد» از کليه کانال‌های راديو و تلويزيون صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران را صادر کرد.

محمدصالح نيکبخت وکيل مدافع خانواده «فرهاد مهراد» در نشستی با بيان اينکه دستور موقت دادگاه در اين زمينه مانند همه احکام ديگر لازم‌الاجراست، گفت: دستور موقت دادگاه مبنی بر منع پخش آثار مرحوم «فرهاد مهراد» از کليه کانال‌های راديو و تلويزيون حدود ۱۰ روز پيش به صداوسيما ابلاغ شده و همه کانال‌های سيما و همچنين همه کانال‌های راديو از پخش صدا و سيمای «فرهاد» و آهنگ‌های او در اين کانال‌ها ممنوع شده‌اند.

و اما حسين تقی‌پور ـ رييس مرکز موسيقی و سرود صداوسيما ـ نيز درباره پخش نشدن صدای فرهاد مهرداد از شبکه‌های تلويزيونی و راديويی گفته است: در حال حاضر مشغول بررسی اين موضوع هستيم، اما هيچ اقدامی مبنی بر نفی يا اثبات اين کار انجام نداده‌ايم.

او در ادامه گفته است: فرهاد ممنوعيت صدا نداشته و ترانه‌های ايشان چون «بوی عيدی» و «والاپيامدار» نيز از صدا و سيما پخش می‌شد. او يک چهره ملی برای کشور بود و مردم ما هم به ايشان علاقه‌مند بوده و هستند، اما همسر فرهاد وارث ايشان است و حق پيگيری دارد.

طی روزهای گذشته تهيه‌کننده‌ی برنامه «دستان» با ارسال پيامکی تحت عنوان «تو را من چشم در راهم» از پخش ترانه‌های فرهاد در کنار ترانه‌های ديگری از ناصر عبداللهی، محمد اصفهانی و ... خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016