یکشنبه 29 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منيژه حکمت: حضور ايران در جشنواره‌های خارجی کمرنگ شده است

• گروهی همچنان با بدبينی به حضور سينمای ايران در جشنواره‌های خارجی نگاه می‌کنند وآن را سياه‌نمايی می‌دانند و همين بدبينی؛ ترسی را در بين سينماگران برای حضور در جشنواره‌های خارجی بوجود آورده است.


ايلنا: شصت‌وسومين دوره جشنواره برلين امسال درحالی برگزار شد که برخلاف سال‌های گذشته هيچ فيلمی از سينمای ايران به عنوان نماينده رسمی از سينمای ايران در آن حضور نداشت و تنها فيلم ايرانی حاضر در جشنواره فيلمی از جعفر پناهی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منيژه حکمت (تهيه کننده سينما) که هر سال به دعوت اين جشنواره در آن حضور پيدا می‌کند، درباره وضعيت امسال سينمای ايران در جشنواره فيلم برلين گفت: حضور امسال سينمای ايران و اهالی سينما در جشنواره فيلم برلين مانند سالهای گذشته و هر سال چشمگير نبود و فقط فيلمی از جعفر پناهی به نمايش درآمد درحاليکه در سالهای قبل ما در چند بخش از جشنواره حضور داشتيم و جوايز زيادی نيز برده بوديم.

وی با اشاره به حضور کمرنگ ايران در بازار فيلم برلين نيز گفت: در بين نهادهايی که در جشنواره فيلم برلين حضور داشتند؛ فقط بنياد سينمايی فارابی حضور چشمگير و خوبی داشت و فيلم‌ها و آثار سينمای ايران را نشان می‌داد و حضور ساير نهادها کمرنگ بود.

حکمت درباره دلايل افت محسوس حضور سينمای ايران در جشنواره فيلم برلين گفت: متاسفانه گروهی همچنان با بدبينی به حضور سينمای ايران در جشنواره‌های خارجی نگاه می‌کنند و آن را سياه‌نمايی می‌دانند و همين بدبينی يک ترسی را در بين سينماگران برای حضور در جشنواره‌های خارجی بوجود آورده است درحاليکه حضور در جشنواره‌های جهانی و بازار بين‌الملل به نفع سينمای کشور است و نبايد حضور در جشنواره‌های خارجی را سياسی و يا ايدولوژيک کرد.

حکمت ادامه داد: بسياری از فيلم‌هايی که امسال در جشنواره فيلم فجر يا سينمای ايران ساخته شده است، فيلم‌های ضعيف و يا خنثی است که قابليت حضور در جشنواره‌های جهانی را ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016