دوشنبه 30 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار يک سينماگر به دخالت‌های سازمان سينمايی در چينش اکران نوروزی

ايسنا ـ رئيس اسبق شورای صنفی نمايش نسبت به دخالت سازمان سينمايی در چينش اکران نوروزی هشدار داد.

مهدی کرم‌پور در گفت وگو با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار کرد: با توجه به اينکه آئين‌نامه شورای صنفی نمايش هنوز به تصويب نرسيده‌، ثبت قرارداد فيلم‌هايی که بخواهند در نوروز ۹۲ اکران شوند در حال حاضر امکان‌پذير نيست اما توافق و قرارداد پخش کننده و سينما دار بلامانع است.

وی افزود:اساسا با توجه به اينکه از اولين آئين‌نامه شورای صنفی نمايش تا کنون عبارت «اکران در سينماهای کشور آزاد است» در مقدمه آن درج گرديده است‌، هر فيلمی که دارای پروانه نمايش از سازمان سينمايی باشد بايد بتواند طبق توافق پخش کننده و سينما دار و حسب آئين‌نامه شورا قراردادش را به ثبت برساند و هيچ کس نمی‌تواند جلوی ثبت اين قرار داد را بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کرم‌پور ادامه داد: من به مسئولين سازمان سينمايی و شخص آقای عظيمی ميرآبادی هشدار می‌دهم و مشفقانه نصيحت می‌کنم که در اکران آزاد سينما و گردش آزاد اقتصاد بخش خصوصی دخالت نکنند چون دخالت در اکران نوروزی فتح بابی است که می‌تواند اين ديوار تا ثريا کج برود.

کارگردان «پل چوبی» که فيلمش قرار است در اکران نوروزی به نمايش درآيد، تاکيد کرد: اميدوارم سازمان سينمايی نخواهد با تصميمی غلط چون حوزه هنری در سال گذشته بخش خصوصی را هدف بگيرد و سينمای اجتماعی را به سمت سقوط سوق دهد. عوارض آن اشتباه حوزه، امروز دامنگير همه سينمای ايران شده است و فکر می کنم بهتر است همه از تاريخ درس بگيريم.

وی يادآور شد: ۲ بار سابقه اينگونه دخالت‌ها را داشتيم يکی زمان اکران «سنتوری» که فيلم علی رغم داشتن پروانه نمايش قراردادش ثبت نشد و برای هميشه در توقيف ماند و نسخه قاچاق بيرون آمد و در نهايت تهيه کننده‌اش سکته کرد و از دنيا رفت. بار ديگر زمان «درباره الی» که خودم رئيس شورای صنفی بودم و با اينکه پروانه نمايش آن فيلم را مدير کل اداره نظارت وقت صادر کرده و آن را مقابل تهيه کننده‌اش پاره کرده بود‌ من با کپی‌ که دست تهيه کننده بود‌ علی رغم مخالفت معاونت سينمايی قراردادش را در شورا ثبت کردم.

کرم‌پور گفت: نبايد بگذاريم گردش آزاد اقتصادی در بخش خصوصی مختل شود و بايد اجازه دهيم فيلم‌های خوب برای مردم به نمايش درآيد. چون در غير اين صورت مردم هرجور که شده اين فيلم‌ها را خواهند ديد.

وی با اشاره به اکران نوروز ۹۲ اظهار کرد: در صورت هرگونه دخالت ارشاد در اکران نوروزی باعث می‌شود، شورای صنفی ديگر کارکردی نداشته باشد بنابراين بهتر است اگر قرار بر دخالت است ابتدا شورای صنفی منحل شود. مانند دهه ۶۰ که خود ارشاد فيلم‌ها را گروه‌ بندی می‌کرد.در اين صورت هزينه زيادی برای سازمان سينمايی خواهد داشت.

رئيس اسبق شورای صنفی نمايش در پايان دوباره تاکيد کرد: با توجه به سابقه تاريخی، اگر سازمان سينمايی در اکران نوروزی دخالت کند هزينه زيادی را بايد بپردازد که فکر نمی‌کنم با توجه به اين مدت باقی مانده تمايل به چنين کاری داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016