چهارشنبه 2 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سربريدن ۹۰ در برابر چشم ميليون‌ها بيننده، مزدک علی نظری، خبرنگاران صلح

+ دوشنبه شب اتفاق عجيب و غيرمنتظره ای در برنامه ورزشی «نود» شبکه سه افتاد. اتفاقی که چيزی بيش از يک نمايش تلويزيونی بود و خيلی ها از جمله فدراسيون فوتبال و اداره مخابرات هم در آن دست داشتند!


حماسه‌ی مشترک مخالفان و مخابرات!

مزدک علی نظری- از صبح دوشنبه، smsهايی توجه‌برانگيز ميان علاقه‌مندان فوتبال رد و بدل می‌شد. جالب اين‌که جملات اين smsها متفاوت اما متن پيام يکی و چيزی در اين حدود بود: در حمايت از برنامه‌ی نود و حقانيت عادل فردوسی‌پور، امشب در نظرسنجی اين برنامه شرکت کنيد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ماجرا به انتقادهای اخير «عادل فردوسی‌پور» گزارشگر فوتبال و مجری برنامه تلويزيونی «نود» از فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ بر می‌گشت و دفاعيه‌های فرافکنانه کسانی چون «عزيز محمدی» (رييس سازمان ليگ‌برتر) و «محمد آخوندی» (سخنگوی سازمان تربيت‌بدنی و عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس) که گويا بهترين دفاع را در حمله ديدند. اين دو به جای پاسخ دادن به سوالات مطرح شده توسط مجری محبوب نود، در جملاتی عجيب سعی کردند فردوسی‌پور را در تقابل با نظام جمهوری اسلامی و حتی رئيس‌جمهور کشور نشان بدهند!

با حساس شدن و پی‌گيری رسانه‌های مختلف، بالاخره کار به جايی رسيد که حتی شايعه تعطيلی اين برنامه‌ی پر بيننده (که با بيش از يک‌دهه فعاليت، لقب پر مخاطب‌ترين شو تلويزيونی ايران را يدک می‌کشد) دهان‌به دهان گشته و در مطبوعات چاپ شد. ناظران و کارشناسان، برنامه شب گذشته نود را «سرنوشت سازترين» برنامه در طول فعاليت آن دانسته و «جهان ورزش» هم تيتر زد: «مهم‌ترين شب ۹۰».

اما از سوی ديگر موج حمايت علاقه‌مندان از نود و فردوسی‌پور به شکل پيامک‌هايی در آمد که از مخاطبان خود دعوت می‌کردند تا با شرکت در نظرسنجی smsی اين برنامه، ميزان محبوبيت و تعداد کثير علاقه‌مندان نود را به رخ فدراسيون و کلاً ساختار ورزش کشور بکشند. همه منتظر شروع برنامه‌ی دوشنبه شب و ارسال پيامک به ۲۰۰۹۰ بودند؛ حتی شايد بی‌توجه به سوال نظرسنجی و تنها به قصد شرکت در حمايت از برنامه تلويزيونی محبوب‌شان.

ولی آنچه دوشنبه شب در برابر چشم ميليون‌ها بيننده رخ داد، اتفاقی باورنکردنی بود که از عمق نفوذ دست‌های پنهان و عيان برای دشمنی با اين برنامه خبر می‌داد. فردوسی‌پور برخلاف هميشه پکر به نظر می‌رسيد و ديگر نشانی از آن نشاط و شيطنت کودکانه خاص‌اش در او ديده نمی‌شد. پس از لحظاتی سوال نظرسنجی هم اعلام شد، ولی تمام smsهايی که در همان لحظات به شماره برنامه ارسال شدند، با پيغام Failed روبه‌رو شده و برگشت خوردند!

فردوسی‌پور توضيح داد که: «گويا مشکلی در شبکه مخابراتی کشور به وجود آمده و اميدواريم اين مشکل به زودی حل شود...» اتفاقی که هرگز رخ نداد تا نود اين هفته با زمانی بسيار کوتاه‌تر از هميشه پايان گرفته و فردوسی‌پور به حالت قهر برنامه‌اش را به پايان برساند. او البته اين‌بار دست از محافظه‌کاری برداشته و نگذاشت تا سرمستی فدراسيونی‌ها چندان به دهان‌شان مزه کند. ابتدا قضيه‌ی دستور محرمانه فدراسيون به بازيکنان و مربيان فوتبال مبنی بر عدم مصاحبه با دوربين نود مطرح شد و «امير حاج‌رضايی» (يکی از کارشناسان مقبول نود) در تماسی تلفنی آرزو کرد که فدراسيون با چنين اقدام غير فرهنگی‌ای، آزادی بيان را محدود نکند.

اين ميان، بحث‌برانگيزترين اتفاق، حرکت عجيب اداره مخابرات بود که با مسدود کردن شماره پيامک برنامه نود دست به اقدامی غيرقانونی زده و حالا بايد پاسخگوی افکار عمومی باشد. فردوسی‌پور در اواخر برنامه از مسئولان مخابرات خواست که دلايل اين کارشان را توضيح دهند، که البته جوابی نگرفت و آرزو کرد که: «اين فقط يک اتفاق بوده باشد!»

به هرحال گرچه برنامه‌ی محبوب نود شب سردی را پشت سر گذاشت، اما قطعاً خشم هواداران پرشمار اين برنامه نخواهد گذاشت مخالفان فرصت تبريک گفتن به يکديگر را پيدا کنند و از امروز بايد به دنبال جواب قانع کننده‌ای برای توجيح حرکت کودکانه خود بگردند.





















Copyright: gooya.com 2016