شنبه 24 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازی با تيم نود و ششم جهان: ايران - کنيا، ساعت ۳۰/۱۶ به وقت ايران، ورزشگاه آزادی، اعتماد

تيم ملی ايران امروز در شرايطی به مصاف کنيا می رود که دعوت نشدن علی کريمی به تيم ملی کاملاً اين بازی دوستانه را تحت الشعاع قرار داده است. چهارشنبه شب دقايقی پس از شروع بازی استقلال و الاتحاد عربستان، فهرست جديد بازيکنان تيم ملی اعلام شد و در کمال تعجب در بين ۲۷ بازيکن دعوت شده به تيم ملی نام ستاره پرسپوليس وجود نداشت. در چند روز گذشته به دفعات مسوولان فدراسيون فوتبال از حضور دوباره کريمی در تيم ملی استقبال کرده بودند و اين بازيکن هم عنوان کرده بود حاضر است با کمال ميل برای تيم ملی بازی کند. شماره هشت پرسپوليس حتی پيش از نمايش تحسين برانگيزش مقابل الشارجه يک بار ديگر تاکيد کرد برای حضور در تيم ملی آماده است. با توجه به جو به وجود آمده همه منتظر بودند دايی هم بازی قديمی اش را به تيم ملی دعوت کند، اما اين بار هم نام کريمی در فهرست دايی ديده نمی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با توجه به اينکه در اين فهرست نام بازيکنان شاغل در اروپا هم وجود دارد اين نکته ثابت می کند که دايی اين نفرات را تنها برای بازی امروز مقابل کنيا دعوت نکرده بلکه بازيکنان مد نظر دايی برای بازی مقابل عربستان هم همين ۲۷ نفرند، چرا که هيچ کدام از لژيونرهای اروپايی نمی توانند تيم ملی را در بازی دوستانه برابر کنيا و کويت همراهی کنند و آنها برای بازی با عربستان دعوت شده اند و قرار نيست اين فهرست تغيير کند و کريمی به جمع نفرات اضافه شود. به هر ترتيب دعوت نکردن از علی کريمی تصميم عجيبی بوده که از سوی دايی اتخاذ شده و باعث می شود تبعاتی هم برای او به همراه داشته باشد. با توجه به آمادگی خيره کننده کريمی و شرايط نامناسب تيم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی انتظار می رفت دايی تصميم ديگری بگيرد، اما در شرايط فعلی دايی بايد هر روز با اين سوال روبه رو شود که «چرا علی کريمی به تيم ملی دعوت نشده است؟» البته تا بازی سرنوشت ساز ايران و عربستان نزديک به دو هفته باقی مانده و شايد رايزنی های مسوولان فدراسيون باعث شود در آينده اتفاقات ديگری رخ دهد. در اين ميان يک احتمال ديگر هم وجود دارد؛ کريمی پس از يک مصدوميت يک ماهه برابر الشارجه به ميدان رفت و شايد دايی منتظر است اين بازيکن کاملاً مصدوميت را کنار بگذارد و پس از بازی پرسپوليس و الشباب در هفته آينده او را به تيم ملی دعوت کند. عباس انصاری فرد مديرعامل پرسپوليس چنين نظری دارد؛ «قدرت فوتبالی علی کريمی بر هيچ کس پوشيده نيست. من مطمئن هستم او پس از رفع آسيب ديدگی و آمادگی کامل به تيم ملی دعوت خواهد شد. ما سعی داريم کريمی را از لحاظ روحی و روانی بابت اينکه در ديدار برابر کنيا به تيم ملی دعوت نشده به شرايط ايده آل برسانيم تا او بتواند مانند ديدار با الشارجه امارات در عربستان برای ما مفيد و موثر باشد.» اين صحبت های انصاری فرد نشان می دهد کريمی از دعوت نشدنش به تيم ملی کاملاً عصبانی است. مسوولان پرسپوليس در چند روز گذشته به او اطمينان داده بودند حتماً به تيم ملی دعوت می شود و حالا کريمی از اينکه اين اتفاق نيفتاده، دلخور است.

علی دايی که در روز های گذشته سعی داشته پای خود را به ماجرای حضور کريمی به تيم ملی باز نکند، همچنان در اين باره سکوت کرده و از ميان کادر فنی تنها، هومن افاضلی در اين باره صحبت کرده است؛«کريمی از بازيکنان شايسته فوتبال ما است. زمانی که از تيم ملی کنار کشيد، کادر فنی از اين تصميم استقبال نکرد. هنوز هم دير نشده و کريمی مثل ساير بازيکنان در برنامه کاری کادر فنی برای حضور در تيم ملی قرار دارد. کريمی هميشه جزيی از تيم ملی ايران بوده و هست و ما همچنان روی اين بازيکن نظر داريم.»

در جمع نفرات دعوت شده به تيم نام چند بازيکن قابل توجه است. مهدی مهدوی کيا پس از مدت ها به تيم ملی دعوت شده است. مهرزاد معدنچی چنين وضعيتی دارد. البته در چند روز گذشته شايعه شده بود با توجه به کناره گيری کريم باقری، ايمان مبعلی به تيم ملی دعوت می شود اما خبری از مبعلی هم نيست. آندرانيک تيموريان هم در فهرست علی دايی حضور ندارد. از چهار باشگاه استقلال، صبا، سپاهان و پرسپوليس نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا هم بازيکنانی دعوت شده اند. مديران اين باشگاه ها از مسوولان تيم ملی خواسته بودند به خاطر درگير بودن اين تيم ها در رقابت های آسيايی از ملی پوشان اين چهار تيم در اين بازی دوستانه استفاده نشود که فدراسيون فوتبال توجهی به خواسته اين چهار باشگاه نکرد.

بازی با تيم نود و ششم جهان

بازی دوستانه ايران - کنيا اولين ديدار دوستانه تيم ملی قبل از رويارويی با عربستان است. ايران پس از اين بازی سوم فروردين به مصاف کويت می رود و سپس هشتم فروردين بازی سرنوشت ساز خود مقابل عربستان را برگزار می کند. کنيا از قدرت های قاره آفريقا محسوب نمی شود و در رده بندی فيفا در رتبه نود و ششم حضور دارد و در مجموع حريف چندان مناسبی برای تيم ملی ايران به شمار نمی رود. اين تيم بدون لژيونرهايش وارد تهران شده است. «نوآ» کاپيتان و دروازه بان کنيا از جمله بازيکنان سرشناس اين تيم محسوب می شود. سرمربيگری تيم ملی فوتبال کنيا را «آنتونی هی» آلمانی برعهده دارد که به تازگی به اين سمت برگزيده شده است. وی از شاگردان اسبق «روته مولر» مربی تيم ملی فوتبال کشورمان به شمار می رود. داور اين بازی بين المللی يک ايرانی است. بر اين اساس از سوی کميته داوران فدراسيون فوتبال يدالله جهانبازی به عنوان داور ديدار ايران و کنيا انتخاب شده است. مرتضی کريمی و داود رفعتی هم کمک های او خواهند بود. پيش از اين از سوی فدراسيون فوتبال مسعود مرادی به عنوان داور ديدار تيم های ايران و کنيا انتخاب شده بود. به دليل تغيير برنامه پروازی اين داور بين المللی برای سفر به استراليا، داور اين ديدار دوستانه تغيير کرد. ديدار دوستانه ايران و کنيا ساعت ۳۰/۱۶ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. از سوی فدراسيون فوتبال تماشای ديدار تيم های ملی ايران و کنيا رايگان اعلام شده است.

بازيکنان دعوت شده به تيم ملی؛ سيدمهدی رحمتی، وحيد طالب لو، محمد محمدی، هادی عقيلی، محسن بنگر، سيدجلال حسينی، شيث رضايی، حسين کعبی، خسرو حيدری، علی حمودی، حسن اشجاری، ستار زارع، مازيار زارع، جواد نکونام، حسين کاظمی، مسعود شجاعی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری، مهرزاد معدنچی، مهدی مهدوی کيا، احمد جمشيديان، مجيد غلام نژاد، وحيد هاشميان، سياوش اکبرپور، غلامرضا رضايی، سيدجلال رافخايی و احسان حاج صفی.





















Copyright: gooya.com 2016