شنبه 24 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وسلين ماتيچ سرمربی تيم ملی بسکتبال ايران شد، مهر

"وسلين ماتيچ" مربی صربستانی با انعقادی قراردادی يک ساله هدايت تيم ملی بسکتبال ايران برای حضور در رقابت‌های غرب آسيا، جام ملت‌های آسيا و بازی‌های کشورهای اسلامی را بر عهده گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار مهر، ايران دومين کشورآسيايی است که از "وسلين ماتيچ" دعوت به همکاری کرده است. اين مربی صربستانی پيش از اين هدايت تيم باشگاهی ساجس لبنان را بر عهده داشت. ضمن اينکه سرمربيگری تيم ملی لهستان (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶)، مربيگری تيم ملی يوگسلاوی و قهرمانی اروپا و جهان (۲۰۰۱ و ۲۰۰۲)، سرمربيگری تيم‌های نوجوانان و جوانان يوگسلاوی (۱۹۹۶ و ۱۹۹۷) و حضور در کادر فنی تيم ملی يوگسلاوی به عنوان تحليل‌گر و آمارگر (۱۹۹۸) در کارنامه فعاليت‌های اين مربی ثبت شده است.

"وسلين ماتيچ" صربستانی درحالی هدايت تيم ملی بسکتبال ايران را برعهده گرفته است که پيش از اين هموطنش رايکوترومن اين مسئوليت را بر عهده داشت. "ماتيچ" ششمين مربی صربستانی است که همکاری با بسکتبال ايران را آغاز کرده است. "نناد تراکوويچ"، ولاديمير بوسنياک"، "رايکو ترومن" و "سرجان" مربيانی صربستانی بودند که در رده‌های مختلف سنی با فدراسيون بسکتبال ايران همکاری کردند. همچنين "ماتيچ" بيست و يکمين سرمربی است که از سال ۱۹۸۴ تا به امروز هدايت ملی‌پوشان بسکتبال ايران را در رده بزرگسالان بر عهده گرفته است.

سرمربيان پيشين تيم ملی بسکتبال ايران به اين شرح هستند:
* کاظم رهبری (۱۹۴۸)
* حسين صعودی پور (۱۹۶۶)
* محمد حسن ذوالفقاری (۱۹۸۱)
* عنايت الله آتشی (۱۹۸۳)
* رضا اسماعيلی (۱۹۸۵)
* مجيد توفيق (۱۹۸۹)
* اسداله کبير (۱۹۹)
* والری لونيچکين (۱۹۹۱)
* اسدالله کبير (۱۹۹۳)
* ويتالی آستاخوف (۱۹۹۴)
* منوچهر شهامت نژاد (۱۹۹۵)
* سعيد فتحی (۱۹۹۷)
* عنايت الله آتشی (۱۹۹۸)
* گری لوموين (۲۰۰۰)
* سعيد ارمغانی (۲۰۰۱)
* نناد ترايکوويچ (۲۰۰۳)
* ولاديمير بوسنياک (۲۰۰۴)
* محمد مهدی ايزدپناه (۲۰۰۵)
* فرد اونيگا (۲۰۰۶)
* رايکو ترومن (۲۰۰۷)





















Copyright: gooya.com 2016