سه شنبه 4 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فوتبال ایران سال ۸۸ را با پیروزی در کویت آغاز کرد، بی بی سی

در فاصله 5 روز تا دیدار حساس تیم های ملی فوتبال ایران و عربستان سعودی در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی، تیم ایران در دیداری دوستانه با یک گل تیم ملی کویت را در خاک این کشور شکست داد.

[ویدئو گل را اینجا ببینید]

تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار دوستانه با تیم کنیا در تهران، در آخرین بازی تدارکاتی پیش از مصاف با عربستان به دیدار تیم ملی کویت رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این بازی دوستانه، دیدار خداحافظی جاسم الهویدی، مهاجم تیم ملی کویت بود و در ورزشگاه نادی الکویت برگزار شد.

علی دایی و بازیکنانش در این دیدار نیز مانند بازی با کنیا تنها یک بار از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند. مازیار زارع در دقیقه 83 ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان لژیونرهایی بودندکه در کویت به تیم ایران پیوستند، اما جواد نکونام و مسعود شجاعی در بازگشت ملی پوشان به تهران به تیم ملحق خواهند شد تا تمرینات در روزهای باقیمانده جدی تر شود.

رویارویی با عربستان؛ انتخاب بین "مرگ و زندگی"

نخستین دیدار رسمی تیم ملی فوتبال ایران در سال 1388 "بازی مرگ و زندگی" لقب گرفته است. تیم ایران در اولین بازی دور برگشت مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی، روز هشتم فروردین (28 مارس) در ورزشگاه آزادی با تیم ملی عربستان روبرو می شود و برای صعود بی دردسر از گروه خود فقط سه امتیاز بازی در تهران را می خواهد تا کارش به اما و اگر و بازی پلی اف نکشد.

علی دایی، سرمربی تیم ایران که با دعوت نکردن مجدد علی کریمی انتقادات بیشتری را متوجه خود کرده، نیز می داند تنها با برد برابر عربستان می تواند پاسخگوی منتقدانش باشد.

در دور برگشت تیم ایران در دو دیدار سخت برابر کره جنوبی و شمالی مهمان است و کسب امتیازهای خانگی برای این تیم حیاتی است.

تیم ایران دور رفت را با سه تساوی برابر عربستان، امارات و کره جنوبی و پیروزی مقابل کره شمالی به پایان برد و با 6 امتیاز در رده سوم گروه B قرار دارد.

عربستان 4 امتیازی و در رتبه چهارم است و کره جنوبی با 8 امتیاز و کره شمالی با 7 امتیاز صدرنشینان این گروه اند.

در این مرحله دو تیم اول هر گروه مستقیما به جام جهانی صعود می کنند.

ایران در شرایطی کویت را شکست داد که عربستان هم یکشنبه شب در یک دیدار تدارکاتی برابر عراق به تساوی بدون گل دست پیدا کرده بود.

خوزه پسیرو، سرمربی پرتغالی جدید عربستان پس از این دیدار گفت: "فرصت خوبی بود تا با بازیکنانم بیشتر آشنا شوم و توانایی آن ها را قبل از بازی با ایران بسنجم. شک ندارم مقابل ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت".





















Copyright: gooya.com 2016