پنجشنبه 17 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسپانسر فدراسيون فوتبال رسما معرفى شد - سايپا روى پيراهن تيم ملى، ايران ورزشى

ساعت از ۱۰ صبح مى گذرد اما خبرى از چهره هاى سرشناس نيست. تمام نگاه ها به در اصلى مجموعه آكادمى فوتبال دوخته شده. با ورود زانتياى نوك مدادى به خيابان اصلى آكادمى فوتبال همه به سمت ماشين مى روند؛ مهندس مهرداد بذرپاش كه تصور نمى كرد با موافقت او با قرارداد حمايت مالى سايپا از تيم هاى ملى اينقدر نگاه رسانه هاى ورزشى به مديرعامل جوان سايپا تغيير كند با لبخندى به ياد ماندنى براى عكاسان دست تكان مى دهد تا رابطه آنها مطلوب تر شود. ده ها خبرنگار دور بذرپاش حلقه مى زنند تا درخصوص اين قرارداد با وى صحبت كنند: «من افتخار مى كنم كه به عنوان عضو كوچكى از خانواده سايپا امروز كمكى به تيم ملى ايران كرديم تا درآينده نقشى در موفقيت تيم ملى ايفا كنيم.» با توقف پرشياى سفيد مقابل آكادمى فوتبال مديرعامل سايپا از خبرنگاران عذرخواهى مى كند تا به استقبال معاون رييس جمهور برود. احوالپرسى گرم على آبادى و بذرپاش سوژه داغى براى عكاس ها مى شود جمعيت به سمت در ورودى هجوم مى آورند تا خود را به سالن آمفى تئاتر آكادمى محل برگزارى مراسم برسانند. على كفاشيان كه با كت و شلوار آبى نفتى بيشتر از هميشه مى خنديد، رو به عظيم زاده و فريده شجاعى با تعجب مى پرسد: «اينجا چه خبر است، من اينجا چه كار مى كنيم، شما اينجا چه كار مى كنيد، قرار است اتفاقى بيفتد. آقاى AFC (عظيم زاده) تو الان بايد با ناظران AFC باشى اينجا چه كار مى كنى!»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




على آبادى شانه به شانه بذرپاش به سمت رديف اول سالن مى روند تا جلوس كنند. نور فلاش عكاسان امان ميهمانان را بريده، عوامل حفاظت سالن تلاش مى كنند عكاس ها را از مقابل على آبادى و بذرپاش دور كنند اما هيچ كس به تذكرها توجه نمى كند و دوست دارد بهترين صحنه را شكار كند. با تلاوت قرآن مجيد و پخش سرود ملى مراسم شروع مى شود مجرى جوان، برنامه مراسم را با حرارت خاصى اعلام مى كند و تلاش مى كند در هر يك از جمله هايش وصلت سايپا و فوتبال را اتفاقى ميمون براى فدراسيون تلقى كند و از اعتبار سايپا سخن بگويد: «سايپا و خانواده بزرگ آن از اين پس برند خود را در اختيار تيم ملى قرار خواهد داد تا تيم ملى ايران در ميادين رسمى با اين برند ايرانى به ميدان برود.» سه مهندس به فاصله كوتاهى پشت تريبون مى روند و در وصف اين اتفاق سخنورى مى كنند.كفاشيان نفر اول است؛ او با شنيدن سخنان مجرى مراسم تلاش مى كند شأن فدراسيون را به شكل ويژه اى بالا ببرد كفاشيان در حالى كه محمد على آبادى را در برابر خود مى ديد از فدراسيون برتر مى گويد و در وصف افتخارات فدراسيون سخنانى به زبان مى آورد و در لابه لاى آن به اين موضوع اشاره مى كند كه فوتبال ايران در شرايط فعلى مى تواند به عنوان كشور اول آسيا در جهان لقب گيرد چون داراى استاديوم هاى استانداردى هستيم كه هر يك مى تواند زبانزد خاص و عام شود مثلا ورزشگاه قم يكى از ورزشگاه هاى استاندارد آسيا است و به اعتراف AFC در خاورميانه تك است! پس از سخنرانى كفاشيان نوبت به بذرپاش و محمد على آبادى مى رسد.


اين دو نيز در وصف اتفاق جديد فوتبال ايران صحبت مى كنند تا مهمترين قسمت مراسم فرا برسد. سه مهندس شاخص اين مراسم به دعوت مجرى روى سن مى روند تا تفاهمنامه همكارى سايپا - فدراسيون فوتبال را امضا كنند. عكاس ها دوباره همه چيز را به هم مى ريزند، نور فلاش ها امكان ديد از ميهمانان را مى گيرد اما با روان نويس هاى آبى تفاهمنامه ها امضا مى شود و بين طرفين رد و بدل مى شود. ميهمانان كه قصد داشتند به سمت صندلى هاى خود برگردند با درخواست مجرى مراسم دقايقى صبر مى كنند تا پيراهن تيم ملى با لوگوى سايپا به كاپيتان تيم ملى تقديم شود. قبل از آنكه پيراهن شماره ۶ به باقرى اهدا شود، مجرى مراسم اخطار آيين نامه اى خاصى به دست اندركاران فدراسيون مى دهد:


«دوستان ما در جريان باشند رنگ لوگوى گروه صنعتى سايپا نارنجى است كه دوستان لوگوى ما را با رنگ كارخانه رقيب به چاپ رسانده اند كه اميدواريم تكرار نشود و درآينده اعتبار برند سايپا حفظ شود.»
على آبادى پيراهن باقرى را باز مى كند و بذرپاش را دعوت مى كند تا به همراه باقرى و كفاشيان عكس يادگارى بيندازند. با ثبت اين عكس مهدى تاج كه شانه به شانه دايى نظاره گر اين اتفاق بود نفس عميقى كشيد و آرام به دايى گفت: «خدا را شكر بحران بى پولى تمام شد.»





















Copyright: gooya.com 2016