جمعه 7 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رسانه‌های عربستانی از جهنم آزادی می‌ترسند، ايسنا

سعودی‌ها جرات پيش‌بينی شکست مقابل ايران را ندارند


درحالی که کمتر از ۲۴ ساعت به مسابقه‌ی حساس تيم‌های ملی ايران و عربستان در آغاز دور برگشت بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی نمانده است، تلويزيون‌های دولتی و خصوصی وابسته به عربستان صعودی جرات پيش‌بينی شکست تيم ملی ايران را ندارند و فقط ادعاهای پسيرو را در خصوص شکست تيم ملی ايران بيان می‌کنند.

به گزارش ايسنا؛ تلويزيون ورزشی عربستان در تفسير ديدار روز شنبه تيم ملی اين کشور در مقابل تيم ملی فوتبال ايران آن را بسيار حساس و حياتی برمی‌شمارند. آنها اعتقاد دارند که اين ديدار مهمترين بازی تيم ملی عربستان صعودی از آغاز تاسيس اين تيم است چرا که پيروزی يا شکست می‌تواند مسير صعود يا سقوط اين تيم را تغيير دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مفسران تلويزيون ورزشی عربستان صعودی با اشاره به آغاز جنگ روانی علی دايی مربی تيم ملی ايران می‌گويند، دايی می‌خواهد با يکصد هزار تماشاگر و وارد کردن فشار روانی از تيم ملی عربستان امتياز بگيرد. آنها با اذعان به قدرت‌های نهفته‌ی تيم ملی فوتبال ايران قادر نيستند تفسير مشخصی از نتيجه اين ديدار و همچنين احتمال کسب پيروزی عربستان ارائه دهند.

به گفته‌ی يکی از مفسران تلويزيون صعودی تيم ملی عربستان اگر بتواند در يک ساعت بازی گلی از تيم ملی ايران دريافت نکنند قادر خواهند بود از تهران با امتياز بازگردد. آنها بيم آن دارند حادثه ورزشگاه پيونگ‌ يانگ تکرار شده و عربستان با شکست در مقابل ايران فرصت راه‌ يافتن مستقيم به جام جهانی را از دست بدهد.

در اين خصوص شاهزاده سلطان بن ‌فحد وزير ورزش و جوانان عربستان و عاليترين مسوول فوتبال اين کشور قبلا گفته بود اگر تيم ملی عربستان موفق به راهيابی به جام جهانی نشد اتفاق مهمی نيفتاده است. اين توجيهات همگی نشان می‌دهد صعودی‌ها باور کمی در خصوص پيروزی بر تيم ملی ايران دارند.

بازيکنان آماده‌ای همچون نکونام و شجاعی که با گلهای حساس خود اوساسونا را از قعر جدول فوتبال باشگاهی اسپانيا آرام آرام بالا می‌کشند می‌توانند در هر ثانيه از ديدار روز شنبه نتيجه را به نفع ايران تغيير دهند. بازگشت مهدوی کيا و هاشميان و وجودی دروازه‌بانی مطمئن همچون رحمتی مفسرين سعودی را واداشته است که با احتياط زياد در خصوص نتيجه ديدار شنبه ايران و عربستان اظهار نظر کنند، آنان معتقدند که نتيجه ديدار در ميدان و شرايط حاکم بر بازی مشخص خواهد شد و همانقدر که اين ديدار برای فوتبال عربستان حکم مرگ و زندگی را دارد برای ايرانی‌ها نيز حساس به شمار می‌رود.

عربستان صعودی که بر روی لبه تيغ حرکت می‌کند با احتياط کامل تيم ملی ايران را در تلويزيون ورزشی خود ارزيابی کرده و با دست برداشتن به دعا اميدوارند نتيجه ديدار روز شنبه در تهران به نفع تيم ملی عربستان صعودی رقم بخورد. مفسران صعودی به بازيکنان تيم ملی خود پيشنهاد کردند سرعت تيم ملی ايران برای رسيدن به گل اول را که توام با فشار تماشاگران ايرانی خواهد بود گرفته و با بازی قدرتی و درگيرانه ايجاد فضا و سانت را از تيم ملی پرقدرت ايران بگيرد.

اين مفسران در خصوص ضربات ايستگاهی تيم ملی ايران هشدار داده و از نکونام به عنوان چکش خردکننده اين تيم نام بردند که برای هر دروازه‌ای می‌تواند ويرانگر باشد.





















Copyright: gooya.com 2016