جمعه 7 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

AFC: رقبای ديرينه آسيا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند، فارس

خبرگزاری فارس: سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا با انتشار گزارشی از حساس ترين مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ نوشت: ايران و عربستان رقبای ديرينه قاره کهن فردا در ورزشگاه آزادی با هم روبرو می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سايت AFC، فردا مسابقه های حساسی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در قاره آسيا انجام می شودند و مدعيان اصلی صعود به جام جهانی آفريقای جنوبی مقابل يکديگر صف آرايی خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*گربه سياه در خانه سامورايی ها
(ژاپن و بحرين در ورزشگاه سايتاما به ميزبانی ژاپن)
اين ۲ تيم تا کنون ۸ بار با هم ديدار کرده اند که ژاپن ۶ بازی و بحرين ۲ بازی پيروز شد. اولين رويارويی دو تيم در سال ۱۹۷۸ در بازی های آسيايی به برد ۴ بر صفر ژاپن انجاميد.
اين دو تيم سال ها بعد در جام ملت های آسيا سال ۲۰۰۴ در دور نيمه نهايی به مصاف هم رفتند و ژاپن به مربيگری زيکو، بحرين را ۴ بر ۳ در وقت های اضافه شکست داد و به فينال رسيد.
در آن سال بحرين عنوان ترقی يافته ترين تيم آسيا را به خود اختصاص داد.
۲ ديدار بعدی اين دو تيم در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برگزار شد که ژاپن به سختی در هر ۲ بازی بحرين را شکست داد؛ اما برد های بعدی بحرين مقابل ژاپن باعث نگرانی حريف برای بازی در مقابل اين تيم در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ شده است. بحرين هيچگاه ژاپن را در خانه حريف شکست نداد و اين نکته برای سامورايی ها بسيار اميدوار کننده است.

*قطر در ميهمانی وحشت
(ازبکستان و قطر در ورزشگاه پاختاکور در شهر تاشکند)
قطر و ازبکستان ۶ رويارويی را در تاريخ خود دارند که سهم هر تيم ۲ پيروزی بود و ۲ بازی نيز با تساوی خاتمه يافت.
قطر در آخرين جدال با ازبکستان ۳ بر صفر اين تيم را شکست داد؛ اما اين که قطری ها تا کنون ازبکستان را در خانه اش نبرده اند فکر آنها را آرام نمی گذارد.
اولين ديدار اين دو تيم در سال ۲۰۰۰ با تساوی ۱-۱ به پايان رسيد. در ديدارهای بعدی ازبکستان ۲ بار قطر را در تاشکند مغلوب کرد. در اولين پيروزی ازبکستان مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ رخ داد. آنها بار ديگر قطر را در مقدماتی جام ملت های ۲۰۰۷ شکست دادند و حالا برای زنده ماندن اميدشان بايد بار ديگر برنده از زمين بيرون بيايند. ازبکستان در حال حاضر بعد از چهار بازی تنها يک امتياز دارد.

*بازی داغ غرب آسيا
(ايران و عربستان در ورزشگاه آزادی در تهران)
ايران و عربستان تاکنون ۱۲ بار با يکديگر ديدار کرده اند که سهم ايران ۴ برد و سهم عربستان ۳ برد بوده است. پنچ تساوی نيز در تاريخ بازی های اين دو تيم ثبت شده است.
در مجموع اين ديدار ها ايران ۱۸ گل و عربستان ۱۱ گل زده اند.
ايران و عربستان رقبای ديرينه آسيايی هستند و تعداد زياد تساوی های اين دو تيم نشان دهنده حساسيت جدال بزرگ منطقه است.
ايران اولين پيروزی خود برابر عربستان را در سال ۱۹۷۷ به دست آورد. در سال ۱۹۸۴ ايران با گل به خودی بازی برده با عربستان را در نيمه نهايی جام ملت های آسيا به تساوی کشاند و در نهايت در ضربات پنالتی شکست خورد. عربستان در جدال سوم هم ايران را شکست داد و با يک گل به فينال جام ملت های آسيا ۱۹۸۸ رفت و قهرمان شد.
بازی رفت اين دو تيم در مرحله پايانی از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در رياض با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد.

*زور آخر در پيونگ يانگ
(کره شمالی و امارات متحده عربی در ورزشگاه کيم ايل سونگ در پيونگ يانگ)
اين دو تيم ۷ بار به ديدار هم رفته اند که امارات متحده عربی ۳ بازی را برده است. کره شمالی تنها يک پيروزی به دست آورده و ۳ بازی هم با تساوی خاتمه يافته است.
آنها اولين بار در سال ۱۹۸۹ به ديدار هم رفتند که بازی به تساوی بدون گل انجاميد. آنها بار ديگر در سال ۲۰۰۴ با نتيجه صفر بر صفر به تساوی رسيدند.
بازی رفت دو تيم در ابوظبی با نتيجه ۲ بر يک به سود کره شمالی به پايان رسيد.
کره در وضعيت خوبی قرار دارد و برای کسب نتيجه مطلوب در بازی آينده خود برابر امارات بسيار اميدوار است.





















Copyright: gooya.com 2016